Autoturismul incepe, incet, dar sigur, sa devina si in Romania o necesitate si nu doar un vis frumos sau obiect de cult. Daca vanzarile de masini noi si second-hand au explodat in ultimii ani, nu acelasi lucru s-a intamplat si cu service-urile, asta daca nu punem la socoteala si celebrele ateliere de cartier, unde se repara de la motoare pana la piese de tinichigerie.

Daca bucuria achizitionarii unui autoturism este pentru unii egalata doar de nasterea propriului copil, la capitolul intretinerea masinii intervin si durerile de cap. Unde este cel mai ieftin, la cat se ridica manopera, sunt mai scumpe reviziile la masinile din clase superioare, cat costa un parbriz, o aripa, o capota sau banalele schimburi de ulei si filtre? Iata cateva intrebari care macina posesorul de masina, motiv pentru care am incercat sa aflam preturile primelor trei revizii la service-urile importatorilor. Din motive de spatiu, nu am putut cuprinde absolut toate modelele prezente pe piata romaneasca, asa ca am incercat sa ne rezumam la modele cu cifre de vanzari considerabile. Sa incepem cu clasa A.

Chevrolet Spark, pret de achizitie avantajos, service destul de scump

Citeste si:

Chevrolet Spark, model destul de proaspat intrat pe piata romaneasca, a reusit in scurt timp sa se impuna, in principal datorita pretului fara concurenta. Nu la fel de competitiv este micutul coreean si la capitolul costuri de intretinere, insa este vorba de costuri pentru 75.000 de km de folosinta, adica aproape patru ani de mers cu masina, perioada in care si la limuzine de lux se inlocuiesc diferite piese. Prima revizie, cea de 15.000 de km, va scoate din buzunar nu mai putin de 115,96 euro, fara TVA. in acesti bani sunt incluse schimbul de ulei, filtrul de ulei, filtrele de aer, de polen si cel de combustibil. Cea mai scumpa revizie a modelului Spark este cea de la 60.000 de km si costa 377,84 de euro. Pe langa schimbul de ulei si filtre, se adauga si cel de bujii, kitul si cureaua de distributie, lichidul de frana, antigelul si placutele de frana, doar pe fata, pentru ca pe puntea spate sistemul de franare este pe tamburi. in total, daca o sa pastrati masina 90.000 de km, costurile cu intretinerea se ridica la aproximativ 950 de euro. Un rival de temut pentru Chevrolet Spark este Peugeot 107, model care si-a gasit anul trecut 1.638 de cumparatori. Prima revizie, cea de 10.000 de km, pentru motorizarea pe benzina, costa 209,7 lei, si sunt schimbate uleiul, 100 de lei, si filtrul de ulei, 43 de lei, la care se adauga manopera, inca 75,65 de lei.

Revizia de 40.000 de km va scoate ceva mai multi bani din buzunar, pentru ca trebuie sa pregatiti 495 de lei. Uleiul si filtrul aferent va costa 134 de lei, filtrul de benzina, 87,45 lei, filtrul de aer costa 74,76, iar bujiile 79,89 lei. Daca nu aveti probleme majore cu masina si o s-o folositi 100.000 de km, costurile cu reparatiile ajung la 2.000 de lei. insa, trebuie sa luati in calcul si schimbul placutelor de frana, al bucsilor, de ce nu chiar amortizoare, la calitatea strazilor din Romania.