Cind angajatii vin la serviciu fara chef sau cind seful se plinge ca ii pleaca subalternii, inseamna ca firma are nevoie de un „medic“.

Citi bani ati investit in programe de cultura organizationala?

Investitia nu e mare in bani, ci in timp, in a cauta solutii, in a-i asculta, in a descoperi si a le arata lucruri pe care ei nu le vad. In bani nu este mult, pentru ca o acreditare Human Synergetics este de 2.500 de euro. In acest moment, cred ca sint vreo suta acreditati, impartiti in consultanti interni, in interiorul diverselor companii, si externi, cum sintem noi.

Care sint simptomele unei organizatii care are nevoie de schimbare?

Toate organizatiile care cred ca lucrurile merg astazi asa cum mergeau prin 2000-2002 au nevoie de schimbare. Incep sa resimta ca trebuie sa schimbe ceva, dar nu stiu ce. Ajung sa spuna "parca pe vremea noastra oamenii erau mai responsabili, stateau mai mult la birou, fara sa le spuna nimeni. Acum nu se mai intimpla asta" - auzi vorbindu-se prin companii. Sau: "A inceput lumea sa plece, desi le dam bani, pachete peste media din piata, si totusi pleaca". Sau: "Vin la birou, dar parca nu mai vin la birou cu acelasi chef, au agenda lor, au prioritatile lor si muncesc doar ca sa-si faca jobul si atit".

Concret, puteti descrie cum dati "diagnosticul"?

Ne uitam cit de frecvent vorbesc managerii cu subordonatii lor despre viziunea pe care o au legat de acea companie pe un termen de un an-doi. Exista astfel de conversatii sau nu? In majoritatea companiilor, nu exista astfel de conversatii. In cel mai bun caz, se opresc la top management. Daca intrebi un middle manager sau un angajat cu potential: "Cum crezi tu ca va fi aceasta companie peste doi ani?", nu stie sa raspunda. Asta este un simptom prin care se vede ca managerii sint deconectati de viitorul companiei. Majoritatea companiilor se duc la training de comunicare, dar asta n-are nici o legatura cu comportamentul managerului de a comunica despre viitorul companiei cu angajatii sai. Un alt simptom frecvent este lipsa de preocupare a managerilor de a sublinia felul in care se face munca aici; de exemplu, ce valori vrem sa facem vizibile atita vreme cit muncesti la noi. Se pun multe lucruri pe pereti, dar stim foarte bine ca sint putini manageri care accentueaza ca, in timp ce angajatul munceste, trebuie sa tina cont si de acele valori. Vorbim de valori ca "inovatie, reputatie, integritate".


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.