Adriean Videanu s-a intors de la Paris cu o idee noua de rezolvare a aglomeratiei din traficul bucurestean: inchirierea de biciclete, gratuit sau contra cost, pe care Primaria Capitalei sa o faca dupa modelul municipalitatii pariziene.

"In urma vizitei la Paris, am preluat ideea de a amplasa parcuri de biciclete in oras. Parisul, in mobilierul urban, are acele parcuri de biciclete pe care le inchiriaza celor care doresc sa utilizeze aceasta varianta de transport. Specialistii nostri vor stabili locurile in care le vom infiinta si noi, in functie de studii sociologice, dar si de traseele viitoarelor piste de biciclete", a declarat primarul general, in conferinta de presa de ieri.


Constient ca nu va putea infiinta piste pentru biciclete in tot orasul - cum, de altfel, nici la Paris nu exista -, Videanu s-a uitat pe harta si a ales zona centrala, Centrul Istoric si campusurile universitare. Edilul ii ademeneste pe bucuresteni cu doua argumente forte: "bicicleta este un mijloc de locomotie sanatos si, uneori, mai rapid. La Paris, nimeni nu se formalizeaza. Ca e director de companie sau adjunctul primarului Capitalei, nu le este rusine sa mearga cu bicicleta", a spus Videanu. Viitoarele parcuri de biciclete vor fi administrate de firme private, desemnate prin licitatie, si isi vor recupera investitia din publicitate.

Arhitectura si francofonie

Intalnirea lui Adriean Videanu cu primarul Parisului, Bertrand Delanoe, s-a concretizat printr-o infratire. "Am incheiat un protocol de colaborare care vizeaza, in primul rand, conservarea arhitecturii interbelice de inspiratie franceza pe care Bucurestiul o are. Avem obligatia sa conservam acest patrimoniu, extrem de valoros pentru oras, dar si pentru Europa