Turistii cheltuiesc tot mai mult pe destinatiile culturale, iar industria turismului global este din ce in ce mai puternica, spune cel mai recent raport al Euromonitor International - "The World Market for Travel and Tourism". Potrivit studiului, in perioada 2000-2005, destinatiile culturale au cunoscut o crestere semnificativa in valoarea vinzarilor, de 51%, turistii dovedind astfel dorinta de a petrece tot mai mult din timpul lor liber pe vizite "educationale".

"Turismul a devenit una dintre cele mai mari si mai rapide industrii, numarul turistilor la nivel mondial crescind cu 16% in 2005 fata de 2004 si ajungind la 118,6 milioane. Prin urmare, orasele si regiunile au inceput sa isi promoveze mai agresiv avantajele naturale si istorice in scopul atragerii vizitatorilor. Evolutia obiectivelor turistice precum cladirile/siturile istorice, galeriile de arta si muzeele reprezinta de asemenea un rezultat al schimbarilor demografice, precum imbatrinirea populatiei. Dar si generatia tinara este cea care ajuta la evolutia trendului mai multor tipuri de atractii culturale", spune Caroline Bremner, Global Travel and Tourism Manager la Euromonitor International. Romania nu poate profita din plin de acest lucru deoarece unele obiective necesita investitii, iar in alte zone, in care exista obiective care pot fi vizitate, starea drumurilor reprezinta o piedica in calea turismului.

Romania poate

Promovarea obiectivelor cerute de acest segment de public ar aduce o crestere a turismului in Romania, mai ales ca potential exista. "Romania detine a saptea parte din siturile mostenirii culturale mondiale, incluzind manastirile pictate din Bucovina, cetatea istorica Sighisoara si cetatile dacice din Muntii Orastiei.