Romanii vor avea servicii pe masura tarifelor practicate de furnizori. Peste cateva zile, toti operatorii de cablu tv, televiziune digitala, Internet si telefonie fixa si mobila vor fi obligati sa elimine clauzele contractuale defavorabile consumatorilor. Ca sa va cunoasteti drepturile, ziarul Averea va spune la ce trebuie sa fiti atenti cand semnati un contract.

Pana la 23 februarie, operatorii trebuie sa tina cont de recomandarile Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor si sa modifice contractele de prestari servicii. Firmele au fost somate sa asigure servicii pe masura tarifelor, altfel risca sa fie amendate drastic. Pentru a sti ce sa cereti operatorului, asigura-ti-va ca nu uitati ce vi se cuvine. Firmele de profil trebuie sa lucreze, de acum inainte, mai mult in beneficiul dumneavoastra. Astfel, toti operatorii de cablu, Internet, televiziune digitala si telefonie au urmatoarele obligatii:

Noile reguli ii obliga pe furnizori sa va anunte inainte de intreruperea serviciilor pentru revizii tehnice

- sa elimine obligativitatea platii in avans a abonamentului;

- sa instiinteze consumatorul inaintea incetarii furnizarii serviciilor;

- sa anunte consumatorii cu 30 de zile inainte de expirarea contractului;

- sa deduca din factura contravaloarea perioadei in care consumatorii nu au beneficiat de servicii, din motive independente de ei;

- sa nu solicite garantii consumatorilor fara sa acorde compensatii.

Serviciile de cablu tv, televiziune digitala, Internet, telefonie fixa si mobila intra in sfera Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI), astfel ca va putetia adresa acestei institutii in cazul in care firma nu respecta cerintele de mai sus. Tot aici puteti reclama si facturile umflate de operatori.

"Am mereu probleme cu Internetul"

"Nici un operator nu presteaza servicii pe masura banilor pe care ii dam", este de parere Gabriela Tanasescu. "Am mereu probleme cu Internetul, dar nu pot renunta la operatorul privat fiindca ma tem de retelele de cartier".

ANPC a inceput controalele

"ANPC a convenit cu operatorii ca imbunatatirea continutului contractului de prestare/furnizare a serviciilor, prin modificarea si/sau eliminarea clauzelor abuzive, sa se faca intr-un termen de 30 de zile. In acest moment, la nivelul structurilor noastre teritoriale, e demarata o actiune de verificare si control care priveste modul in care se respecta prevederile din domeniul protectiei consumatorilor la incheierea contractelor", ne-a spus, Marian Zlotea, presedintele ANPC.


Despre autor:

Sursa: Click.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.