Scotia, Irlanda si Noua Zeelanda au reusit, dar ele sint "istete si mici", au avut o imagine pozitiva de la bun inceput si au fost capabile sa-si implice populatia in acest proces. Daca vrea sa-si dezvolte turismul si sa atraga investitii straine, Romania nu are neaparat nevoie de un brand. Exista trei pasi esentiali care trebuie urmati: abordarea aspectelor negative, imbunatatirea aspectului punctelor de frontiera si al centrelor oraselor si incercarea de a intelege mentalitatea vizitatorilor straini.

Strainii, oripilati de la intrarea in tara

Cei mai multi romani dau vina pe minoritatea roma pentru imaginea negativa pe care tara o are in lume, dar acest lucru poate fi rezolvat prin simpla recunoastere a problemei (negarea este cea mai proasta abordare) si prin prezentarea progreselor facute in rezolvarea ei. De altfel, o mare parte dintre strainii care viziteaza Romania nici nu-si dau seama de existenta problemei rome. Ei sint mai degraba deranjati de ceea ce vad la Otopeni: bannere publicitare, blocaje rutiere si cladiri inestetice.