Cine cauta in "lada de zestre" mostenita de la marii nostrii scriitori, denumiti candva "clasicii", poate avea surprize dincolo de asteptari. Vechile "comedii cu cantice" ale lui Vasile Alecsandri se dovedesc a fi departe de semnificatia unor simple vestigii ale unei culturi astazi parca nedrept uitate. Noul si prospetimea pulseaza sub acele infatisari, intamplari si personaje care nu sunt doar pitoresti, ci si cu adevarat pline de hazul romanesc autentic. Asta a reusit Smaranda Oteanu Bunea redescoperindu-l pe Alecsandri, mai intai in musicalul selectat din serialul Chiritelor.

Acum, de curand, perseverand in aceasta formula de succes, recidiveaza cu recenta premiera a Operei Comice pentru Copii, "Piatra din casa" a aceluiasi autor. Avea nevoie, in proiectele comediilor cu cantice de o personalitate exploziva. Reusita este deplina prin invitarea Stelei Popescu, marea vedeta a teatrului romanesc de divertisment.

Raspunsul interpretei este pe masura dorintelor, artista recreind simbolic, cu maiestria si farmecul ei inconfundabil, lumea acelor spectacole care, iata, cuceresc si acum aplauzele publicului. Daca pentru implinirea ideii se cer elementele de noutate ale contemporaneitatii, acestea sunt oferite de muzica fireasca si autentic melodioasa a tanarului si talentatului compozitor Roman Vlad, cantata alert la orga de Madalina Florescu.

Concretizarea spectacolului poarta semnatura jucaus inventiva a regizorului Cristian Mihailescu si scenografei Viorica Petrovici, dar si a unui grup solistic care, de mai multa vreme, a cucerit afectiunea spectacorilor, altfel aici decat pe scena Operei bucurestene - Cristina Eremia, Vicentiu Taranu, Ion Dimieru, Valentin Racoveanu. Li se adauga, gazde ale celor noua stagiuni de Opera comica, Sorina si Valentino Tiron, embleme ale acestei companii lirice. Iata ce am descoperit in "lada de zestre" pe care, intelegem, ar trebui sa o deschidem mai des. Astfel, trecutul "comediei cu cantice", trasformat in modernul musical, devine pentru romani o marca inregistrata autohtona.