Azi e Valentine’s Day. Prietene, iubite, sotii, colege de banca, toate primesc flori, ciocolata, cine romantice la restaurant sau excursii exotice. Motiv de bucurie pentru cei ce vor fi rasfatati, dar mai ales pentru florari, cofetari, patroni de cluburi si restaurante sau agentii de turism. Aceasta sarbatoare imprumutata de la americani este o afacere care umple buzunarele comerciantilor care au stiut sa exploateze la maximum tendinta de a fi "in rand cu lumea" a indragostitilor.


Inca de saptamana trecuta, radiourile si televiziunile trambiteaza in fiecare zi despre marea sarbatoare a celor care iubesc si vor sa-si cheltuiasca banii cu "Valentina sau Valentinul lor". Concursuri, petreceri, spectacole vor avea loc in aceasta seara in orasele mari ale tarii. Organizatorii de concerte si artistii invitati sa le cante indragostitilor pana dimineata se bucura din plin de aceasta zi in care vor primi onorarii de mii de euro. Fabricile de ciocolata "au forjat" la foc continuu inimioare de ciocolata inscriptionate cu "Valentine’s Day" si bomboane acoperite cu poleiala rosie, speciale pentru aceasta zi. Rezultatul? Cresterea profitului cu peste 25%. Fabricantii de kitchuri s-au inarmat cu maimutoi de plus, inimioare umplute cu vatelina si brelocuri cu "I Love You" si si-au intins tarabele pe trotuarele aglomerate din centrul Capitalei. La sfarsitul zilei estimeaza ca vor avea un profit mediu de 1.000 de lei. Si magazinele de bijuterii si-au sporit castigurile in aceste zile cu 25-30%, potrivit proprietarilor de magazine de aur din Bucuresti.

Tinerele sunt rasfatate de Valentine’s Day cu cadouri aromate si "cremoase" de la The Bodyshop. Magda Velev, reprezentanta magazinului, spune ca produsele create special pentru aceasta zi s-au vandut foarte bine. "Vanzarile la creme de corp cu arome de capsuni, uleiuri aromate pentru masaj sau lumanari parfumate au crescut cu 40% in aceasta perioada", explica Velev.