Companiile care vor sa-si pastreze confidentialitatea datelor de mare importanta isi motiveaza angajatii cu prime si cu un mediu prietenos de lucru sau, dimpotriva, ii constring prin penalizari mari.

Fiecare manager, care isi da seama de importanta pastrarii informatiilor confidentiale in interiorul companiei, isi stabileste obligatoriu o serie de norme interne sau de prevederi contractuale pe care le va impune anagajatilor. Asta pentru ca o informatie legata de politica salariala a firmei, de planurile de afaceri sau, cu atit mai mult, de "retete" proprii, odata iesita din companie, ajunge asul din mineca adversarilor.

Specialistii in resurse umane spun ca fiecare manager alege metoda prin care urmeaza sa-si mentina informatiile esentiale in sistem, fie ca apeleaza la varianta soft, fie ca se ghideaza dupa convingerea ca un angajat constrins financiar sau legislativ va pastra confidentialitatea informatiilor cu care intra in contact in firma.

Informatii contra bani

O prima forma de pastrare a secretelor intr-o companie este, de cele mai multe ori, stabilirea unor clauze de confidentialitate sau de neconcurenta in contractul de munca pe care un angajator il inainteaza viitorului angajat, potrivit lui Ariel Ungureanu, Business Development Manager la Barnett McCall Recruitment. Prin aceste clauze, patronul se asigura ca angajatul nu foloseste informatiile din firma la un posibil alt job si nici nu are posibilitatea de a le da mai departe la viitoarea companie, in cazul in care pleaca de la actualul loc de munca. Perioada in care angajatul este obligat sa pastreze confidentialitatea datelor si informatiile dobindite la fostul job poate ajunge si la zece ani, in functie de importanta acestora si de valoarea lor in raport cu timpul si evolutia pietei.

Insa tacerea este scumpa, pentru ca patronul este obligat prin Codul muncii sa-i ofere respectivului angajat sporuri care nu pot fi mai mici de 25% din salariul lui de baza, masura care i-a nemultumit pe angajatori, in special pe cei straini. Madalina Didea, Managing Partner la Hart Human Resources, atrage atentia asupra faptului ca patronul este obligat sa-i comunice angajatului metodele de pastrare a confidentialitatii si sistemul de prime si beneficii.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.