Pretul biletului de avion include, pe linga transport, dreptul de a cere companiei aeriene despagubiri pentru aproape orice inconvenient legat de zbor.

Ce faci insa daca o vacanta se transforma intr-un cosmar pentru ca nu mai ai bagaje din vina companiei aeriene? Sau daca pierzi un contract de afaceri din cauza ca nu a ajuns la timp cursa aeriana?

Vicepresedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania, Malin Malineanu, a fost de acord sa ne serveasca drept "ghid".

"«Primul-ajutor» il primesti de la Biroul bagaje pierdute existent in orice aeroport, iar o eventuala plingere se poate formula si catre reprezentanta din aeroport a companiei aeriene", ofera Malineanu alternativa la indemina turistului ramas fara haine. Oficialul ANAT adauga ca, daca zborul e anulat, reprezentantii companiei aeriene vor indruma pasagerii si ii vor realoca pe alte curse ale aceleiasi companii sau catre zborurile altei companii aeriene.

Daca ai pierdut zborul din vina ta, responsabilitatea iti revine. "In acest caz nefericit, foarte important este tipul biletului, iar daca este unul cu conditii flexibile, pasagerul va avea acces fara cheltuieli suplimentare la alte solutii de zbor catre destinatia dorita", pledeaza Malineanu, care adauga ca, in cazul unui bilet restrictionat sau nerambursabil, pasagerul va trebui sa acopere costul suplimentar al ajungerii la destinatie, neputind pretinde despagubiri companiei.

Ai racit din cauza ca te-ai intors cu avionul de la Palma de Mallorca sau te-ai ars cu mincarea servita in avion? "In aceste cazuri putin probabile, avind in vedere indelungata experienta a operatorilor aerieni, plingerea se formuleaza catre personalul insotitor de bord, iar apoi, in lipsa unei solutionari favorabile, catre compania aeriana", explica Malineanu.

Ce trebuie sa stii

Cunoasterea conditiilor de calatorie - biletul de avion, itinerar, obligatii - este esentiala daca nu vrei sa fii surprins neplacut ca pasager de avion. "Esentiale pentru orice pasager sint intelegerea conditiilor, regulilor si eventualelor restrictii speciale aplicabile tipului de bilet de avion cumparat, si mai ales faptul ca, odata primit biletul, pasagerul intra in raport direct cu compania aeriana, aceasta fiind responsabila pentru derularea zborului", mai explica vicepresedinte ANAT, Malin Malineanu.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.