Un manager care nu-si alege cu atentie asistentul personal si se grabeste atunci cind cauta un om pentru acest post are cele mai mari sanse sa faca o eroare. Pentru ca, prin responsabilitatile pe care le are in organigrama actuala a companiilor din Romania, PA-ul (personal assistant) este mai mult decit o secretara care face copii xerox, trimite e-mailuri si raspunde la telefoane. Aceasta este parerea specialistilor in recrutare, care pun accentul din ce in ce mai mult pe nevoia de valorizare a unei astfel de pozitii intr-o companie, si nu pe subevaluarea cu care inca se confrunta "oamenii din umbra".

Competenta bate mitul "secretarei prezentabile"

Una din schimbarile de pe piata resurselor umane in ceea ce priveste acest post este ca mitul secretarei care arata si comunica foarte bine, dar nu are alte competente incepe sa cada. "Managerul trebuie sa stie de ce are nevoie: de imagine sau de eficienta. Exista doua tipuri de secretara, cea gen front desk prezentabila, cu calitati de comunicare, si tipul foarte eficient, care stie sa organizeze lucrurile, sa stabileasca agende, sa faca viata superiorului ei mai simpla, tipul PA. Si normal ar mai fi cea perfecta, care le are pe amindoua. Insa acum la mare cautare si cu salarizare mare sint cele PA, pentru ca ele chiar aduc valoare companiei", explica Ariel Ungureanu, Business Development Manager la compania de recrutare Barnett McCall.