Intr-un fel, fiecare dintre noi este un "politician" care "candideaza" in fiecare zi a existentei sale. Cei pe care ii intalnim si cu care vorbim ne masoara permanent, ne analizeaza. In mintea lor, ei "voteaza" pro sau contra noastra. Ne dau un vot de incredere sau de neincredere. De exemplu, hotarasc daca sa faca afaceri cu noi sau nu. Mult mai des decat va dati seama, factorul decisiv este insa: "Cat de bine ati stiut sa-i ascultati".

Intalniti o anumita persoana si, dupa ce va despartiti, simtiti ca lucrurile n-au mers chiar asa cum ati fi vrut. Aveti o vaga banuiala ca a votat impotriva dumneavoastra. "Oare ce am zis de l-am suparat?", va veti intreba, sau "Ce altceva as fi putut spune ca sa fie mai binevoitor si sa-mi accepte mai usor ideile?".

In mod surprinzator, raspunsul ar putea fi foarte bine "nimic". Ati dat gres nu pentru ca ati spus ceva sau n-ati spus ceva, ci pentru ca nu ati stiut sa ascultati cum trebuie.

Daca stiti sa ascultati, deveniti mai "destept"

Citeste si:

Majoritatea ne dorim ca persoanele cu care venim in contact sa ne socoteasca destepti, inteligenti, "isteti".
Insa individul care face intotdeauna "remarci istete", straduindu-se sa se dea "destept", nu este socotit in final de ceilalti "inteligent". In schimb, va fi clasificat drept "smecher", "dubios" sau "egoist".

Exista totusi o cale sigura de a-l convinge pe celalalt ca sunteti unul dintre cei mai intelepti din cati a cunoscut vreodata. Ascultati si dati atentia cuvenita la ceea ce are el de spus. Faptul ca dati suficienta importanta la ceea ce spune - ca ascultati atent, ca sa nu va scape niciun cuvant - ii demonstreaza ca sunteti inteligent. Un prost nu va avea niciodata destula minte ca sa-si dea seama cat de valoroase si importante sunt vorbele celuilalt pentru sine, drept care nu le va acorda atentia cuvenita.

Daca veti asculta, lumea va va spune ce vrea

Proiectantii de automobile spun ca, pentru a avea succes in acest domeniu, trebuie sa simti permanent pulsul clientilor si sa fii cu ochii si urechile deschise catre ceea ce doreste lumea. De fapt, nu acestia proiecteaza masinile, ci cumparatorii o fac. Proiectantii doar asculta. Si cand lumea vrea ceva, ei se grabesc sa-i ofere ceea ce doreste.