Odata cu introducerea noilor standarde privind activitatea scolilor de soferi, tarifele practicate de catre acestea vor creste exponential. Analize de piata previzioneaza un pret minim de 800 lei pentru un curs de 30 de ore si scoaterea din decor a unui important numar de societati comerciale avand acest obiect de activitate. Si asta dupa ce 10.000 de instructori independenti au fost impinsi pe marginea prapastiei, prin scoaterea din nomenclatorul meseriilor (celebrul CAEN) a acestei indeletniciri. Ei nu mai pot profesa decat prin afiliere la o scoala de soferi autorizata.

Pentru a obtine permisul de conducere, clientii scolilor de soferi vor scoate mai multi bani din buzunare. Potrivit unui ordin al ministrului transporturilor, noile norme impuse celor care functioneaza in acest domeniu sunt destul de aspre, iar supravietuirea lor depinde de cat de eficient vor pune in aplicare aceste noi reglementari. Reprezentantii din domeniu ne-au declarat ca tarifele practicate de scolile de soferi s-ar putea dubla pana in vara, dupa ce, pana nu demult, costurile s-au ridicat cu circa o treime.

Conditiile care trebuie sa le indeplineasca se refera in primul rand la conditiile de functionare, iar acestea se refera la sedii spatioase pentru cursuri, masini proprii, conform normelor europene. Autorizatia nu va mai fi primita daca aceste lucruri nu vor fi indeplinite. Scolile trebuie sa aiba de asemenea, sedii, incat sa ofere fiecarui cursant 5 metri cubi de spatiu, iar acest lucru inseamna ca achizitionarea unui spatiu adecvat este necesar. Amortizarea investitiei se va face prin costurile mai ridicate.

Citeste si:

"Pana acum, taxele au crescut cu 30% fata de pretul anterior la o parte din scolile din Bucuresti, nu la toate. Cel mai probabil, pana la sfarsitul anului, tarifele vor fi si mai mari", a declarat Marius Teodorescu. Astfel, tariful va creste de la 400 la 800 de lei noi.

Pe langa efectele directe pe care le va avea asupra preturilor, un alt efect este acela ca foarte multe scoli vor disparea de pe piata. Un procent de 75% din scolile existente pe piata vor disparea, deoarece conditiile impuse sunt destul de drastice, ne-a declarat Marius Teodorescu. Astfel, din cele circa 1000 de scoli de soferi autorizate in Romania, se estimeaza ca pana la sfarsitul anului vor ramane doar un sfert.

De asemenea, 10000 de instructori independenti nu mai pot lucra decat prin contract de colaborare cu o scoala de soferi autorizata, intrucat in actualul cod CAEN aceasta meserie nu mai apare.