Nivelul de trai al romanilor nu este comparabil nici pe departe cu cel al, de acum, fratilor nostri din Uniunea Europeana. Din nefericire, aceasta are drept consecinta faptul ca majoritatea concetatenilor au drept principal criteriu de alegere a unui automobil, pretul.

Cum piata potentiala romaneasca este una destul de mare, atat producatorii, cat si importatorii si-au pliat ofertele pe acest criteriu. Fie ca au adus automobile cu motoare mai mici, de 1,1-1,2 litri, fie au renuntat la dotari ce tin de siguranta si confort, oricum nu exista gama care sa nu includa si un automobil de 10.000 de euro. Oricum, conform statisticilor, majoritatea cumparatorilor autohtoni se orienteaza catre masinile cu preturi cuprinse intre 6.000 si 10.000 de euro.

Producatorii indigeni, in top

Fireste, producatorii prezenti pe piata romaneasca sunt favorizati, ei avand cele mai multe modele cu preturi in intervalul mai sus mentionat. Spre exemplu, Dacia-Renault ofera in jurul a 9000 de euro modele cum ar fi Laureate, cu dotari destul de bune pentru acest pret: motor de 1600 cmc si aer conditionat. Celalalt competitor, aflat momentan in plin proces de reprivatizare, dar si "pauza tehnologica"- si ma refer acum la fabrica de la Craiova, oferea modele de Matiz, cu motoare mici, de 800 cmc, dar cu aer conditionat, intre 6-7000 de euro. Chiar si pentru Cielo exista modele sub 10.000 de euro: modelele euro 3 se vand cu preturi intre 7500 si 9050 de euro. Iar cum producatorul s-a angajat sa mentina in continuare productia de piese de schimb, acesta nu poate fi considerat un impediment pentru a merge pe aceasta varianta de masina, indiferent de viitorul fabricii.

Importatori extracomunitari

Si daca tot am amintit de privatizarea fabricii de la Craiova, unul dintre competitori, General Motors, vinde prin importatori modelul Chevrolet Kalos, cu pret de pornire cu toate taxele peste 9000 de euro (pentru modelul cu cinci usi si motor de 1,2 litri). La baza, acest model porneste de la 6000 de euro, insa faptul ca nu este produs in spatiul comunitar ii aduce taxe importante, care urca tarifele. Pe acelasi principiu, si ofertele Hyundai sunt destul de scumpe: cel mai ieftin automobil din gama Hyndai Accent joaca la 10.000 de euro, pentru varianta cu motor de 1,4 litri.

Renault Clio, cap de afis

Oferte mult mai bune pentru masini de import au europenii: spre exemplu, Renault a facut furori anul trecut cu modelele Clio Symbol. La oferta sau nu, puteti sa luati o astfel de masina cu 10.000 de euro, spre exemplu modelul Clio campus si motor de 1,1 litri costa 9820 de euro, dar exista si modele cu motor de 1,2 litri la 10.120 de euro, in cinci usi. Cel mai ieftin, Clio Symbol, cu motor de 1,4 litri, poate fi achizitionat cu minim 8500 de euro si maxim 11.000 de euro. Eternul sau concurent, Citroen, are si el doua modele care se incadreaza in baremul impus, cu o mica marja de eroare. Un C3 cu trei usi si motor de 1,2 litri poate fi cumparat cu 9200-11.600 de euro, in timp ce un C3 tot cu motor de 1,1 litri, dar in 5 usi, costa de la 10.074 in sus. Tot de la Citroen mai vine si modelul C1, in trei usi, cu preturi cuprinse intre 8.096-10.077 de euro.

Si daca tot aminteam mai devreme de oferta General Motors, acestia au si modele produse in Europa, la preturi mai joase. Un Opel Corsa in trei usi cu motor de 1 litru porneste de la 9140 de euro, iar cel cu cinci usi, de la 9540 de euro. Toate preturile despre care am discutat sunt preturi cu toate taxele incluse, iar modelele de import analizate au motoare exclusiv pe benzina fara plumb. Un automobil cu motor de 1,5 litri pe motorina vine tot de la producatorul intern, dacia Renault.

Criteriul care conteaza in proportie de 50% in alegerea automobilelor de catre romani, chiar daca pretentiile au mai crescut in timp, ramane pretul.


Despre autor:

Sursa: Curentul.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.