Una dintre problemele majore ale facultatilor de la noi, reclamata de multi dintre studentii ce le urmeaza cursurile, consta in absenta sau insuficienta aplicarii practice a ceea ce se preda in cadrul cursurilor, chiar si atunci cand este vorba de institutii de renume.

Pe terenul vast al comunicarii - fie ca este vorba de cele profilate pe publicitate, relatii publice, marketing sau chiar arte vizuale -, aceasta reprezinta provocarea la care incearca sa raspunda un proiect inovator, atat prin nume, cat si prin conceptul ce-i sta la baza: Gradinita. Initiat in urma cu trei ani, de catre ambasadoarea Cannes Lions in Romania, Teodora Migdalovici, "Gradinita reprezinta, pentru tinerii pasionati de publicitate, sansa de a ajunge la Scoala Rivierei, (fiind) prima scoala semivirtuala de exercitiu creativ, unde studentii si absolventii facultatilor din domeniul comunicarii pot imbina conceptele cu solutiile creative", dupa cum ne-a declarat Roxana Balan, in calitate de specialist in relatii publice al festivalului international.

Subliniind necesitatea unei asemenea initiative, aceasta a adaugat: "In mod cert, era nevoie de o solutie complementara universitatilor cu mecanism de studiu clasic, unde accentul sa se puna pe exercitiu, pe invatarea activa si pe contactul cu specialistii din domeniu. Acestia pot aduce infuzia de profesionalism si realitate care nu prisoseste intotdeauna in scolile noastre, fie ele si de profil".

In "inflatia de academii", Gradinita se ocupa de "cei 7 ani de-acasa"

In ceea ce priveste numele ales pentru acest concept - ce a debutat initial sub numele de Cannes Academy -, Roxana Balan vorbeste, in relatie cu "nota de miniatural pentru un proiect gandit de la bun inceput ca fiind unul cu anvergura", despre "o autoironie asumata": "Inflatia ulterioara de academii ne-a determinat sa schimbam numele acestei universitati alternative pentru cultura ideii. Am ales sa-i spunem Gradinita pentru a marca importanta unui fundament solid.

Citeste si:

Inainte sa ajungi la Academie, ai nevoie si de cineva care sa se ocupe de "cei sapte ani de-acasa"". Astfel, in ciuda aerului copilaresc care pluteste in jurul acestui concept, ce te-ar putea duce cu gandul, in prima instanta, la o oarecare neseriozitate, specialista in relatii publice a Cannes Lions tine sa precizeze ca "miza proiectului a ramas constant aceeasi: tutori luminati, competitie stransa, juriu cu clasa si premiu pe masura: participarea celor mai buni dintre "gradinari" la festivalul de pe Riviera franceza".

La asa scopuri declarate, rezultate pe masura

In legatura cu activitatea desfasurata in cei 3 ani de existenta ai Gradinitei, Teodora Migdalovici a subliniat ca "nu doar premiem oamenii, ii si selectam si ii si pregatim cum se cuvine". Iar ca dovada a faptului ca "selectia operata in cadrul acestei scoli alternative e validata si-n alte contexte", Roxana Balan a adus in discutie un caz concret: "Exemplul cel mai recent este cel al echipei Stefan Gutue-Sorin Liurea. Cei doi sunt pentru a doua oara consecutiv castigatorii concursului organizat de initiatorii Effie in Romania, dar si una dintre cele mai longevive echipe care a trait experienta competitiei care-i pregateste pe tinerii de la noi pentru Cannes".

Despre acest succes, Teodora Migdalovici a declarat: "M-am bucurat teribil cand am aflat ca si-n 2007 promovarea Effie poarta semnatura celor doi. A fost semnul ca procesul de selectie si formare pe care l-a impus Gradinita este exigent, realist si inspirat. Si ca n-a fost deloc o intamplare descoperirea si incurajarea acestei echipe".

Despre proiectele de viitor ale Gradinitei, reprezentanta proiectului ne-a vorbit despre o serie de schimbari in desfasurarea concursului, printre care si faptul ca briefurile creative - in numar de 12 pentru fiecare categorie de varsta (pana in 23 si 28 de ani) - "vor veni din partea unor mari companii, dar si din partea organizatiilor cu scopuri umanitare" reprezentand astfel "punctul de pornire al unui exercitiu creativ, care are menirea de a-i antrena pentru competitia finala". De asemenea, un loc important este ocupat de "echipa complexa si foarte echilibrata de tutori", "oameni din industria locala, cu un background impresionant", care le vor descoperi tinerilor participanti "universul printului, in toate formele lui".