"Nu sunt foarte convins ca o sa punem o taxa de autostrada. S-ar putea sa facem la un moment dat o propunere de genul asta. Taxa ar putea fi de 5 euro pentru 100 de kilometri, dar nu pentru autostrazile vechi, ci pentru alea noi, pe care le vom face de acum inainte", a spus Berceanu la Realitatea TV.

El a aratat ca, in cazul in care vor fi introduse taxe de autostrada, va fi schimbat sistemul de taxare pentru utilizarea drumurilor nationale. "Daca o sa fie taxe pe autostrada, o sa fie alt sistem pe drumurile nationale. Nu o sa mai fie rovinieta alaturi de taxa de autostrada", a adaugat Berceanu.

Circulatia pe autostrazi va economisi carburant si va reduce timpul pana la destinatie, compensand astfel taxa de tranzit. "Pe autostrada consumi cu 1,5 euro mai putin combustibil la 100 de kilometri, ca sa nu mai vorbim de uzura masinii, si ajungi cu jumatate de ora mai devreme la destinatie", a afirmat Berceanu.

Citeste si:

Autostrada Bucuresti-Brasov va fi terminata cel mai tarziu in anul 2012, tronsonul Bucuresti-Ploiesti urmand sa fie dat in folosinta in 2009.

"Daca avem acum toti banii, daca Fondul de dezvoltare functioneaza, vom termina cele mai dificile portiuni ale autostrazii Bucuresti-Brasov in 2011 sau in 2012", a spus Berceanu. Autostrada Bucuresti-Constanta si centura orasului Constanta vor fi finalizate in anul 2010.

Referindu-se la autostrada Bucuresti-Pitesti, ministrul a reamintit ca lucrarile de refacere vor fi reluate la primavara, pe o distanta de 23 de kilometri, tronson care traverseaza o zona mlastinoasa. El a aratat ca autostrada a fost proiectata gresit inca de la inceput, iar o refacere completa ar necesita o perioada de doi-trei ani.