- De unde vine si incotro se indreapta Teatrul de Comedie, domnule George Mihaita ?

- Se continua o istorie inceputa de Beligan pe vremea cand triumfa la Teatrul Natiunilor, la Paris , cu Rinocerii. De fapt unul din complimentele foarte placute a fost acela cand Beligan mi-a spus ca imi preda mie directoratul ca un arc peste timp. Se intampla lucruri minunate pentru ca totul e facut cu dragoste, cu pasiune. Cu afectiunea fata de meserie si fata de oameni. Avem o echipa foarte buna de actori, colegi ai mei care, aproape toti, merita roluri principale si asta e foarte bine.

Eu cred ca sunt un bun animator. Cunosc teatrul, din interiorul lui. Am respirat aici peste 35 de ani si, de aceea, imi este mai usor. Am crescut printre caracterele mari ale Teatrului de Comedie si chiar ale teatrului romanesc. Ma gandesc la Stela Popescu, Silviu Stanculescu, Vasilica Tastaman, Cornel Vulpe, Sanda Toma, Ion Lucian, Amza Pellea si multi altii... Am imprumutat de la ei un anume fel de a fi si ofer, la randul meu, tinerilor invataturile de atunci. Nu mi-e greu sa fiu director pentru ca, intr-un anume fel, lucrez la directoratul asta de vreo 40 de ani. Prin experienta pe care am acumulat-o in toate privintele. Imi permit acum sa fiu relaxat. Imi place sa fac proiecte, sa construiesc.

Am ajuns acum sa derulam proiecte cum ar fi Festivalul National de Comedie Romaneasca, ajuns la a cincea editie. Iata, anul asta va deveni international pentru ca vom avea invitati din trei tari, din Serbia, din Ungaria si din Franta. Un alt proiect pe care-l derulam este intitulat "Comedia tine la tineri". Cei care au terminat Institutul de Teatru sectia regie incepand cu anul 2003 sa vina sa monteze pe scena Teatrului de Comedie, la sala Studio. Sunt 11 foarte tineri regizori care au montat spectacole si continuam proiectul. Montam, in medie, la Sala Mare cam 10 piese noi pe an.

- Cum ati reusit performanta din Revizorul ?

Citeste si:

- Ne bucuram ca avem un foarte mare spectacol pe afis, e vorba de Revizorul de Gogol in regia lui Horatiu Malaele. Speram sa ajungem, cu acest spectacol, in toamna, la Festivalul de la Edinburgh. E un magician. Am jucat in 3 piese in regia lui. Nu cred ca l-am vazut vreodata enervandu-se. Cel mult, arunca o ironie spre cel care trebuia mustrat si astfel se dezamorsa aparenta incordare. El e genial ca actor, este extraordinar ca regizor, joaca toate rolurile, inclusiv pe cele feminine cand repeta, asa ca e usor sa joci sub bagheta lui. El a avut viziunea globala a spectacolului, o viziune de o mare profunzime.

Ca un elev constiincios mi-am notat fiecare indrumare, fiecare sugestie a lui. Pentru ca, la Horatiu, totul trebuie sa fie matematic. Ca intr-o partitura unde fiecare nota, fiecare accent conteaza. Pe mine m-a uimit. Dar si Tocilescu a fost uimit de cultura pe care o degaja spectacolul prin constructia regizorala Piesa este montata cinematografic. Faptul acesta a avut efect. Malaele a castigat, acum, concursul initiat de cinematografie. A venit cu un scenariu de Adrian Lustig, cel care a scris Poker si Nepotul. Aceasta din urma fiind o alta piesa regizata de Horatiu. Sunt sigur ca va face un film bun.

- Ce va doriti cel mai mult ?

- As vrea sa incerc sa mai abordez cateva roluri dramatice. Sa renunt, o vreme, la registrul care m-a consacrat. As vrea sa merg pe roluri de compozitie. Si in filmul pe care il va regiza Horatiu voi avea un asemenea rol. Si Sergiu Nicolaescu incepe un film in care mi-a spus ca voi juca. Un film politist. Si cred ca voi incepe lucrul la o noua piesa in regia lui Alexandru Darie, este vorba de "Duhul padurii" de Cehov. El a crescut in Teatrul de Comedie, tatal lui fiind celebrul Iurie Darie, iar mama lui fiind si ea actrita a teatrului nostru. Suntem foarte apropiati si colaboram bine. Le doresc iubitorilor de teatru sa vina la noi. E o invitatie pe care o fac cu sufletul.