Japonia ar putea acorda Romaniei un credit pentru construirea unui nou tronson de metrou, insa, deocamdata, autoritatile nipone nu au dat un raspuns referitor la sprijinul pe care mizeaza Primaria Capitalei. Asadar, bucurestenii vor avea, peste 7 ani, atat cat se preconizeaza ca vor dura lucrarile, o noua magistrala de transport, investitia fiind estimata la aproximativ 900 milioane euro.

Avand in vedere cooperarea din ultimii ani, Guvernul japonez ar putea acorda Primariei Municipiului Bucuresti (PMB) un credit pe termen lung, cu dobanda mica, pentru extinderea retelei de metrou de la Gara de Nord la Aeroportul Henri Coanda (fost Otopeni), a declarat ministrul delegat pentru Comert, Iuliu Winkler, citat de Mediafax.

"Decizia urmeaza sa fie luata pana la sfarsitul lunii martie, atunci cand se incheie in Japonia anul fiscal 2006", a spus Winkler, iar valoarea imprumutului va fi stabilita prin negocieri intre autoritatile japoneze si reprezentantii PMB.

Si autoritatile straine, prin vocea ambasadorului Japoniei la Bucuresti, Kenji Tsushima, a prezentat interesul Guvernului nipon pentru acest proiect intr-o intalnire, la inceputul acestei saptamani, cu ministrul Economiei, Varujan Vosganian, si cu ministrul delegat pentru Comert. Partile au convenit sa consolideze schimburile comerciale, sa promoveze proiectele de cooperare economica si sa continue programele de asistenta financiara oferite de Guvernul japonez.

Japonia a acordat Romaniei in ultimii ani credite in valoare de 700 de milioane de dolari, in cadrul unui program de asistenta pentru dezvoltare, in special prin intermediul Bancii Japoniei pentru Cooperare Internationala. Finantarile au fost utilizate pentru proiecte cum ar fi terminalul de containere in Portul Constanta, reabilitarea tronsonului sud-vest a DN 6, modernizarea caii ferate Fetesti - Constanta si modernizarea Centralei termoelectrice Paroseni.

Aeroportul, capat de linie

Citeste si:

Noua magistrala de metrou Gara de Nord - 1 Mai - Otopeni va avea 13,9 kilometri si 14 statii. Potrivit proiectului, lucrarile ar putea incepe in cursul acestui an si vor dura aproape 7 ani.

Constructia magistralei de metrou va porni, potrivit studiului de fezabilitate realizat deja, de la actuala statie de metrou 1 Mai, iar traseul va traversa cartierul Pajura, zona

Expozitiei (Piata Presei), Gara Baneasa, Aeroportul Baneasa, proiectul imobiliar Baneasa Investments si localitatea Otopeni. Capatul de linie va fi Aeroportul Henri Coanda, unde statia va fi prevazuta cu terminale multiple.
Primarul Capitalei, Adriean Videanu, a anuntat, in vara anului trecut, ca valoarea proiectului se ridica la aproximativ 900 de milioane de euro si vor fi purtate negocieri cu Guvernul japonez pentru obtinerea unui imprumut.

Videanu vorbea, la acea vreme, despre un credit in yeni, cu o dobanda de 0,75% pe an si maturitate de 40 de ani, din care 10 ani perioada de gratie, atat dobanda cat si pentru principal.

Noul proiect al autoritatilor bucurestene se inscrie in dezvoltarea infrastructurii Aeroportul "Henri Coanda", care se va extinde cu 600 de hectare. Acest lucru impune si dezvoltarea unei infrastructuri rutiere si feroviare in partea de est a aeroportului, pentru asigurarea accesului in zona.