Divergenta dintre autoritatile romane si cele europene pe tema taxei de prima inmatriculare consta in modalitatea de calcul a taxei: Comisia Europeana cere o scadere graduala a taxei in functie de vechimea masinii, exact contrariul metodei prevazute in Codul Fiscal din Romania.

"Divergenta intre noi este urmatoarea: CE cere ca taxele sa fie cu atat mai mici cu cat masina este mai veche, iar noi (Ministerul Finantelor, n.r.) nu vrem sa patim ca Polonia, care intr-un an de la aderarea a inmatriculat un milion de masini vechi fara catalizator in doar zece luni, si atunci aplicam invers taxa: la masini vechi, taxe mari", au declarat pentru Newsin, surse din Ministerul Finantelor.

Guvernul de la Bucuresti a trecut, initial, in legea fiscala, o taxa fixa pentru fiecare autovehicul, insa ulterior Comisia Europeana a propus exact varianta care este in prezent in Codul Fiscal. "Asteptam sa vedem cum ne sfatuiesc ei (Comisia Europeana, n.r.) si atunci vom aplica astfel incat sa multumim pe toata lumea. Dar sa gasim o solutie astfel incat sa evitam invazia de masini vechi", au explicat sursele citate.