1. Invata sa-ti administrezi timpul mai eficient
Cheltuim mult timp pentru rezolvarea unor sarcini care nu sunt importante, deci este esential sa-ti stabilesti prioritatile pe timpul zilei si sa rezolvi mai intai sarcinile importante. Lucrurile marunte pot astepta si cateodata vor disparea de la sine, lasandu-ti timp sp rezolvi sarcini mai importante.

2. Adopta un stil de viata sanatos
Daca adopti un regim alimentar echilibrat, faci sport si te odihnesti suficient, organismul va putea face fata mai usor stresului.

3. Tine cont de limite si nu te suprasolicita
Suntem stresati pentru ca ne place ca ceilalti sa ne aprecieze si nu vrem sa-i dezamagim. Atunci sfarsim prin a face mai multe lucruri decat suntem capabili. Invata sa fii selectiv si sa refuzi politicos, fara sa jignesti sau sa superi.

4. Afla care sunt lucrurile care te streseaza
Fa-ti timp pentru a descoperi care sunt lucrurile care te ingrijoreaza si incearca sa-ti schimbi comportamentul pentru a reduce stresul.

5. Evita conflictele care nu sunt necesare
Nu adopta o atitudine razboinica. Chiar merita sa te stresezi pentru anumite lucruri? Cauta solutii in cazul disputelor in care ambele parti pot obtine un beneficiu.

6. Accepta lucrurile pe care nu le poti schimba
Schimbarea unei situatii nu este intotdeauna posibila. Daca te confrunti cu o asemenea situatie accepta lucrurile asa cum sunt.

Citeste si:

7. Fa-ti timp pentru a te relaxa si a-ti reincarca bateriile
Vei putea indeplini sarcinile mult mai eficient dupa o pauza.

8. Fa-ti timp pentru a te intalni cu prietenii
Cu ei poti discuta despre problemele de serviciu. In plus, acestia pot oferi o alta viziune asupra lucrurilor care te framanta. Activitatile facute impreuna cu prietenii te ajuta sa te relaxezi si sa te amuzi.

9. Incearca sa vezi lucrurile din alt punct de vedere
Daca te deranjeaza ceva incearca sa-l privesti din alt unghi. Vorbeste despre problema ta cu altcineva inainte ca aceasta sa ia proportii nebanuite.

10. Evita alcoolul, nicotina si cofeina in lupta cu situatiile stresante

Pe termen lung aceste elemente se vor transforma la randul lor in probleme stresante. De exemplu, cofeina este un simulent, iar organismul reactioneaza la acesta la fel ca la orice situatie stresanta aparuta.