Proiectul privind Strategia post-aderare 2007-2013 prevede dezvoltarea infrastructurii, proces care va aduce avantaje economice pe termen mediu ca urmare a investitiilor majore, informeaza NewsIn.

Astfel, in domeniul transportului rutier se va face legatura intre reteau de autostrazi romanesti si cea din statele membre UE, iar regiunile Romaniei vor fi conectate prin intermediul drumurilor expres. Pana in 2013 vor fi finalizate autostrazile deja contractate, respectiv autostrazile Soarelui, Transilvania si Bucuresti-Brasov, precum si variantele de ocolire ale oraselor cu trafic intens. In ceea ce priveste drumurile nationale, acestea vor fi modernizate si vor fi racordate la retelele de autostrazi, drumuri expres si a celor care asigura accesul la aeroporturile si porturile nationale.

In perioada 2007-2013 se va reabilita si moderniza traseul feroviar Constanta-Episcopia Bihorului/Curtici, Iasi-Episcopia Bihorului si Craiova-Curtici. In plus, va continua procesul de modernizare a garilor si de implementare a sistemului de centralizare electronica a acestora.

Citeste si:

Pentru modernizarea si dezvoltarea aeroporturilor vor fi elaborate proiecte privind imbunatatirea sigurantei si securitatii activitatilor aeronautice.

In Portul Constanta se va dezvolta infrastructura de transport feroviar si rutier, iar conditiile de operare a marfurilor in sectorul fluvio-maritimal ale portului vor fi imbunatatite. Incepand cu 2008 se vor demara lucrarile la sistemul de prelucrare a reziduurilor, apelor uzate si a gunoiului de la nave. Tot pentru 2008, strategia prevede folosirea hartilor electronice de navigatie si dirijarea traficului navelor maritime in apele nationale navigabile, precum si a sistemelor de dirijare a traficului. Pana in 2013 vor fi finalizate proiectele care au ca scop cresterea calitatii de navigatie pe Dunare, iar porturile fluviale si fluvio-maritime vor fi modernizate.