Ploaia sau ninsoarea, oricat ar fi de neinsemnata cantitativ, este pentru bucuresteni o povara. Apa nu are unde sa se scurga, iar baltile si canalele care defuleaza sunt o consecinta imediata. Strazile se transforma automat in adevarate lacuri si nicio autoritate nu binevoieste sa le spuna oamenilor cine este sanctionat pentru aceasta situatie. Primul vizat, concesionarul serviciului public de apa-canal din Bucuresti, Apa Nova, nu a primit nici macar un bobarnac din partea Primariei Capitalei. Iar asta pentru ca si-a asigurat clauze avantajoase in contract.

Curatarea canalelor, la coada prioritatilor

"Luni seara, la ora 23.00, eram in strada sa verific daca Apa Nova a vidanjat canalele infundate. E putin jenant stiind ca acest serviciu trebuia facut inainte sa se stranga apa", sustine viceprimarul Razvan Murgeanu, vizibil deranjat de prestatia concesionarului serviciului de apa-canal. Murgeanu a mai precizat ca nu accepta scuzele de genul "canalizarea e dimensionata prost". Cu atat mai mult cu cat "la semnarea contractului, Apa Nova stia ce preia", a adaugat viceprimarul general.

Citeste si:

Apa Nova nu da socoteala nimanui

Agentia de Reglementare a Serviciilor de Apa-Canal din Capitala (ARBAC), infiintata de municipalitate pentru monitorizarea Apa Nova, sustine afirmatiile lui Murgeanu. Mai mult, directorul adjunct al ARBAC, Radu Dumitrescu, sustine ca datoria concesionarului serviciilor de apa si canalizare sunt de a mentine in functiune sistemele de canalizare. Prin contractul de cancesiune, Apa Nova este responsabila de rezolvarea problemelor din sistem. "Ei stiau ca preiau un sistem cu pante gresite si pot spune ca pana acum nu au prezentat clar un raport in detaliu despre investitiile facute pentru eliminarea problemelor din zonele deficitare", a declarat, pentru Adevarul, directorul adjunct al ARBAC, Radu Dumitrescu.