Viteza actuala de deplasare a masinilor prin Bucuresti este mai mica decit viteza de deplasare a mijloacelor de transport pe baza de atelaje de la inceputul secolului al XX-lea.

"La inceputul secolului, viteza de deplasare a mijloacelor de transport trase de cai, in Capitala, era de 18 kilometri pe ora, iar in prezent viteza autovehiculelor este de 15 kilometri pe ora", ne-a explicat Dumitru Jianu, seful Politiei Rutiere.

Inainte de introducerea noului Cod rutier, viteza medie era de aproximativ 25 de kilometri pe ora, conform datelor municipalitatii. Insa noile reguli sanctioneaza drastic folosirea liniei de tramvai ca banda suplimentara de circulatie.

Masini mai multe

Scaderea vitezei de circulatie are insa drept cauza fundamentala cresterea de peste sapte ori a numarului de masini: aproximativ 1,5 milioane de autovehicule, fata de 200.000 cite erau in 1990. Alt pacat care a dus la cresterea numarului ambuteiajelor este ca Bucurestiul s-a dezvoltat pe o retea radial-inelara de strazi care duc inevitabil spre centru.

Citeste si:

O traversare a orasului nu se poate face acum decit prin centru. Pasajul Basarab a fost identificat inca dinainte de razboi ca unica solutie pentru inchiderea inelului de circulatie care sa permita ocolirea centrului.

"In citiva ani ne vom sufoca in trafic"

Municipalitatea a comandat si ea un studiu, pentru a vedea care este comportamentul soferilor bucuresteni in trafic si pentru a gasi solutii de fluidizare a circulatiei. Astfel ca cercetatorii de la Japan International Cooperation Agency (JICA) i-au studiat, timp de doi ani, pe soferi si au decretat: "Bucurestiul se va sufoca in citiva ani in trafic". Tot ei au spus ca avem nevoie de 2,1 miliarde de euro pentru proiecte indispensabile: Pasajul Basarab, soseaua de centura, reorganizarea nodurilor principale din oras - Gara de Nord, Piata Sudului, Bucur Obor -, parcaje in centru si in cartiere, modernizarea transportului in comun si descurajarea celui privat.

Traficul aglomerat din Bucuresti ar putea sa se amelioreze in aproximativ zece ani, o data cu finalizarea proiectelor de descongestionare, potrivit directorului Directiei Transporturi din Primaria Capitalei, Gheorghe Udriste. "Avem o serie de proiecte care se vor finaliza in aproximativ cinci ani, iar apoi vor demara altele, care vor fi gata in 2016", a declarat Gheorghe Udriste.