Un studiu paneuropean, realizat recent de una din companiile de cablu prezente si in Romania, duce la o concluzie suprinzatoare la prima vedere: romanii se uita mai mult la stiri. Dar daca luam la bani marunti consumul de media de la noi observam ca, de fapt, este foarte normal ca romanii sa prefere stirile. Cifrele demonstreaza ca publicul romanesc a devenit un consumator sanatos. Doar tinerii sub 30 de ani se uita mai mult la filme decat la stiri.

Studiul realizat de UPC este reprezentativ numai pentru abonatii retelei. Desi, in comparatie cu alte tari, reteaua de cablu amintita are o cota de piata mult mai mica in Romania, rezultatele pot fi extrapolate pentru intreaga piata, ofertele diferitelor companii din cablu fiind, in mare parte, aceleasi. 45% din europeni trec stirile la programe preferate, in timp ce 68% din romani dau acest raspuns. Procentul de raspunsuri in cazul filmelor este invers. Peste 50% din europeni urmaresc filme la televizor, pe cand numai 42% din romani fac acelasi lucru. Faptul ca stirile sunt mai urmarite in Romania, comparativ cu media europeana, ar putea avea ca o cauza directa oferta de filme a televiziunilor romanesti. Piata este acum saturata de reluari ale unor filme, marile posturi comerciale investind mai putin in aceasta directie in ultimii ani. Oferta ii goneste cel mai tare pe barbatii romani care au si sportul (fotbal bineinteles) peste filme.

Interesant la cifrele romanesti este procentul foarte mare al celor peste 30 de ani care urmaresc stirile: 73% pentru segmentul 30-49 de ani si 86% pentru segmentul peste 50 de ani.