Banane pentru nervi!

Pentru a te linisti poti sa consumi banane, pentru calmarea nervilor. Banana este bogata in vitamine si mai ales in vitamina B6, care se implica in transformarea componentelor proteice in serotonina, o substanta chimica relaxanta ce reduce starea de neliniste.

Portocala - "antistres"

De asemenea, nu uita ca portocalei i se mai spune si "antistres". Atunci cand organismul se afla intr-o stare avansata de stres sau neliniste scade capacitatea acestuia de a se apara. In aceasta situatie este necesar sa se creasca consumul zilnic de vitamina C, a carei lipsa este direct legata de depresie.

Consuma multa cacao

Citeste si:

Multe studii au indicat faptul ca substantele componente din acest aliment cresc secretia de serotonina, una dintre substantele care transmit semnale creierului si centrilor nervosi, ajutand astfel la o stare de spirit mai buna. Mai mult decat atat, ciocolata creste productia de feniletilamina, o substanta pe care o lanseaza creierul atunci cand primeste un stimul emotional.

Alege painea de secara

Consuma orez integral. Acesta elibereaza progresiv energia pe care o produc carbohidratii sai, care stabilizeaza vitalitatea pe intreaga durata a zilei, evitand caderile si oboseala. Painea de secara este de asemenea un aliment extrem de bun pentru organism si pentru starea ta de spirit. Cateodata starile proaste sunt legate de lipsa vitaminelor din complexul B, pe care aceasta paine le contine din abundenta. Consumul regulat al acestei paini nu numai ca este bun pentru sistemul nervos, dar este bun si pentru vasele de sange, artere si intestine.

Poti sa cazi in tentatia merelor

Acest fruct care se digera extrem de repede are un efect echilibrant al zaharului si glucozei in sange si de aceea se ajunge la energia necesara organismului. Fructoza continuta de mar se asimileaza si elibereaza energia in mod gradual datorita abundentei sale de zaharuri si de fibra.