De imaginea lui au profitat din plin campaniile publicitare

Mos Craciun este o imagine atat de cunoscuta, incat ii acceptam omniprezenta obsesiva in preajma Sarbatorilor fara a ne mai pune intrebari de unde a aparut. Cu riscul de a frange inimi, trebuie recunoscut, in prag de Sarbatori si cumparaturi fara limita, ca el este, in mare masura, o inventie a campaniilor publicitare.

Mos Craciun este o reactualizare mult mai profitabila ca marketing a lui Mos Nicolae, predecesorul sau in calendarul sarbatorilor crestine. Rotofeiul Craciun poarta alb si rosu, culori care s-au potrivit ca o manusa pe campania de promovare a Coca-Cola, care s-a folosit de imaginea sa intre anii 1931 si 1964. Desi s-a afirmat repetat ca tocmai ei au inventat imaginea Mosului gatit in alb si rosu, personajul exista inainte ca el sa fie inclus in vreo campanie Coca-Cola, fiind ilustrat pentru prima oara in 1863 pentru revista "Harper's Weekly", de Thomas Nast, un desenator german care a emigrat in Statele Unite.

Motivul pentru care crearea acestei imagini este atribuita companiei americane este campania care se foloseste de personajul Mos Craciun, care a inceput dupa 1931. Mos Craciunul Coca-Cola a fost stilizat de catre Haddon Sundblom, un designer american de origine suedeza, avand ca baza de inspiratie personajul bonom al lui Nast. Accesoriile sale, renii, sacul de cadouri si hornul, sunt recuperate din poemul "The night before Christmas" scris de Clement Moore in 1822 si preluat ulterior cu un succes rasunator de numeroase reviste si ziare americane.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.