Asadar, sub acoperisul pavilionului central de la Romexpo, s-au adunat la un loc o parte dintre cele mai puternice branduri din lume. Femei superbe, masini scumpe, iahturi, produse de lux pentru casa, toate adunate in pavilionul central al Romexpo. Organizatorii spun ca, la prima editie a tirgului marcilor de lux Luxury Show, sint prezente peste 100 de firme cu circa 200 de marci, iar valoarea totala a produselor depaseste 30 milioane de euro.

Asta inseamna ca, in medie, ar reveni pe "cap" de firma cam 300.000 de euro. Cam putin, am putea spune daca ne gindim ca totusi, este o expozitie cu produse "de lux". Trecind peste acest "amanunt" am remarcat "staiful" pe care organizatorii s-au chinuit sa-l ofere expozitiei. Fata de celelalte editii, cu expozitii normale, s-a incercat crearea unei atmosfere "aristocratice" si in mare parte chiar s-a reusit acest rezultat.

De altfel, pentru amenajarea pavilionului central in care are loc tirgul, Romexpo a investit peste 300.000 de euro. Totusi, principala contributie la aceasta atmosfera au adus-o tot produsele expuse aici. Iar dintre produse, cel putin ca numar, se detaseaza lejer autoturismele. Toate marile branduri de lux prezente in Romania au tinut sa expuna la Luxury Show. Ba chiar a fost lansata aici, pentru prima data in Romania, masina celebrului agent 007, James Bond. Este vorba de Aston Martin. Marile absente ale acestei prime editii ale Luxury Show au fost aparatele de zbor, avioanele si elicopterele pentru uz personal. Dar, am fost asigurati ca la editia viitoare, acestea vor fi cu siguranta prezente.

Rolls Royce, vedeta incontestabila

Tot plimbindu-ne printre exponate nu am putut sa nu remarcam cea mai aristocrata masina existenta in acest moment in lume. Este vorba despre limuzina de superlux, Rolls Royce Phantom EWB, cu ampatament marit. "Dupa ce in luna iunie acest model a fost prezentat in cadrul unor evenimente individuale unor potentiali clienti din Romania, la Luxury Show 2006 prezentam acest model in premiera pentru marele public", spune Ciprian Bercea, marketing manager la Automobile Bavaria.

De remarcat ca acest model de Rolls Royce este cel mai lung model din cite exista pe piata, cu 25 de centimetri mai lung decit modelele standard. Pretul unui Rolls Royce Phantom EWB depaseste 400.000 de euro. Si, pentru un om cu bani, nici nu este mult daca ne gindim la dotari: frigider, sistem audio-video de ultima generatie, sistem de navigatie prin satelit, perdele electrice si nu in ultimul rind, vestitele umbrele Rolls Royce, "incastrate" in portierele masinii. O alta masina prezentata in premiera la Luxury Show este modelul CL 600 a producatorului german Mercedes. Dotata cu un motor V12 de 517 cai putere, limuzina cu doua usi "ames-teca" intr-un mod cit se poate de armonios stilul de masina sportiva cu dotarile de lux. "CL 600 este dotata printre altele cu frigider, cu sistem de navigatie prin satelit, DVD Player dar si scaune care fac masaj pasagerilor", spune Aurelian Cirlan, reprezentant Autoklass Center. Pretul limuzinei: 143.000 - fara taxe. Tot in premiera, si tot de la Mercedes, vine si masina de teren GL 450. Echipata cu un motor cu opt pistoni in V, GL 450 dezvolta 340 de cai putere. Pretul de vinzare: 79.000 euro (fara taxe).

Pe locul doi, yahturile

Citeste si:

Bineinteles ca de la prima editie a Luxury Show nu puteau lipsi masinile produse de cei de la Maserati. La Romexpo sint prezentate cele trei modele care au avut un real succes in Romania: Quattroporte (158.000 euro), Cupe (128.000) si Spyder (166.000). Dar, pe linga masini, la Luxury Show 2006 este prezenta si categoria yahturilor. Pentru 79.000 de euro, puteti achizitiona yahtul model Oyster -25 de 7,4 metri lungime si 2,5 metri latime.

Motorul de 160 de cai putere asigura transportul a 7 persoane care au la dispozitie tot confortul: baie, bucatarie, toaleta electrica, pat dublu sau bucatarie utilata cu de toate. Daca aveti prieteni mai multi dar si bani mai multi, circa 699.000 de euro, puteti intra in posesia unui yaht Azimut - 46. Acesta are aproape 15 metri lungime, 4,3 metri latime si este echipat cu doua motoare a cite 500 de cai putere. In privinta dotarilor, acest yaht are cam tot ce ne putem imagina.

De la baie, bucatarie, sufragerie si cabina pentru echipaj la pilot automat, ghidaj prin satelit si... multe altele. Tot la expozitia de lux mai pot fi admirate, dar si cumparate haine de blana (o haina de marmota, de exemplu costa cam 8.000 de euro), ochelari de soare sau de vedere marca Bulgari (maximum 3.000 RON), bijuterii - o pereche de cercei putind ajunge si la 50.000 de euro dar si piese de mobilier pentru casa sau decoratiuni interioare.

Puterea aurului

Un stand ne-a atras atentia in mod deosebit. Este vorba de standul firmei Real Gold care are ca principal obiect de activitate "aurirea" diferitelor obiecte. La stand sint prezentate doua masini, un Hummer si un Jaguar. Diferenta fata de masinile "de fabrica" este ca tot ce initial este nichelat sau cromat, la masinile de aici este aurit. Masca, oglinzile, minerele de usi, gen-tile tot, dar absolut tot straluceste in culoarea metalului galben.

"Cine spune ca cu un gram de aur poleiesti un cal si un calaret, se in-sala. Daca ar fi asa totul ar fi aurit, nu am mai folosi vopsea. De exemplu, pentru Hummer am folosit la aurire citeva sute de grame de aur", explica Szabo lon Daniel, presedintele Real Gold. Iar daca pentru Hummer, costul procesului de aurire este de 20.000 de euro, pentru Jaguar, unde intra mai putin aur, acesta ajunge la jumatate.

"In privinta tehnologiei de aurire, aceasta a fost inventata de NASA si permite placarea cu pretiosul metal al oricarui obiect. Am placat cazi de jacuzzi, balustrade pentru trepte, in principal orice ne cere clientul, chiar si laptop-uri", spune Sza-bo lon Daniel. Pretul unui centi-metru patrat de aurit variaza intre 50 de eurocenti si 1,5 euro, in functie de aurul folosit: 14, 18 sau 24 de carate.