Primaria Capitalei vrea sa bage 30 de milioane de euro in parcari de resedinta. Construite din structuri metalice, parcarile vor rasari printre blocuri.

11 niveluri deasupra si alte 3 dedesubt, asa vor arata parcarile pe care Primaria Capitalei vrea sa le planteze printre blocuri, in cele mai aglomerate cartiere ale orasului. "Dupa ce le oferim oamenilor o alternativa, putem sa le impunem sa nu-si mai parcheze masinile pe marginea strazilor, ca m-a disperat asta acum, la deszapezire, cind nu puteam sa curatam strazile pina la marginea trotuarelor din cauza masinilor", isi motiveaza preocuparea primarul interimar Razvan Murgeanu. El are deja proiectele si asteapta banii pe care Primaria ii va obtine din emiterea de Eurobond-uri. 30 de milioane de euro vor fi alocati in 2005 numai pentru constructia de parcari in Bucuresti.

Parcul IOR deasupra, parcare dedesubt

Modelul este importat, iar implementarea se va face doar pe banii Primariei, astfel incit pretul platit de posesorul masinii sa nu fie prohibitiv. "Il va costa tot atit cit plateste acum pe garaj la ADP-ul de sector", promite Murgeanu, care spera sa scape cu ocazia asta si de celebrele garaje prefabricate crescute pe spatiul verde dintre blocuri. Construirea unei parcari supraetajate necesita maximum 1.000 de metri patrati si Murgeanu sustine ca primarii de sector au gasit deja citeva astfel de parcele. Proiectul poate fi adaptat si pentru zonele in care nu se potriveste inaltarea unui turn de 11 etaje, prin decopertare si ingroparea citorva niveluri sub un mini-parculet. "De exemplu, avem o astfel de platforma in Parcul IOR, unde intentionam sa decopertam, sa construim o parcare subterana si apoi sa reamenajam spatiul verde de deasupra. Va fi un loc ideal pentru locuitorii din Balta Alba, care isi pun acum masinile pe marginea drumurilor", crede Murgeanu.

In trei luni e gata

Ce e inedit la parcarile de resedinta este sistemul de depozitare a masinilor, prin ridicarea lor cu liftul la diversele niveluri. Construirea in sine a parcarilor este usoara, prin imbinarea unor module metalice, si dureaza numai 3 luni. Capacitatea unei parcari de 11 etaje este de 500 de automobile si costul constructiei ar fi de maximum 4 milioane de euro. "In octombrie anul asta vreau sa inauguram prima parcare", se angajeaza Murgeanu.

In Centrul Istoric, doar per pedes

Circulatia auto pe strazile din centrul istoric ar putea fi interzisa in urmatoarele saptamini daca proiectul propus de primarul sectorului 3, Liviu Negoita, va fi aprobat de consilierii generali si de politie.

Perimetrul delimitat de strazile Doamnei, Calea Victoriei, Splaiul Independentei, B.dul Bratianu, Coltea, Mosilor, Coposu si I.C. Bratianu va fi exclusiv pietonal, daca intentia edilului de la sectorul 3 se va materializa. Subscrie la cererea primarului interimarul Murgeanu, care a dat deja un aviz favorabil proiectului. Astazi se va pronunta in aceeasi chestiune reprezentantul Politiei Circulatie din cadrul Comisiei de specialitate din Primaria Capitalei. Implicatiile ar putea sa ingreuneze si mai mult circulatia gituita din centrul orasului, dar edilii se gindesc in primul rind la protejarea zonei de patrimoniu. Acolo sint 97 de cladiri de patrimoniu care vor trebui refacute, chiar daca 80% din cei care le ocupa nu au acte si ar trebui evacuati. Primarii se gindesc deocamdata la interzicerea circulatiei si la refacerea infrastructurii, operatiune ce va incepe in aceasta vara, cu finantare externa.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.