Ponderea masinilor diesel va continua sa creasca pe piata auto europeana atat timp cat vor fi cu mult mai ieftine decat automobilele care, pe langa motorul cu benzina au si un motor electric care le diminueaza consumul de combustibil si emisiile poluante, potrivit unui studiu al just-auto.com, preluat de NewsIn

Studiul compara automobilele diesel clasice cu hibridele pe benzina care, pe langa motorul cu combustie interna, pot fi propulsate si de un motor electric. Termenul "hibrid" provine din biologie, unde desemneaza un organism format din doua elemente cu totul diferite.

Studiul just-auto arata ca, desi hibridele pe benzina consuma in medie cu 15% mai putin decat automobilele diesel clasice, dezavantajul tine de pretul mult mai mare al automobilelor pe benzina - pret justificat de complexitatea motorului electric. Diferenta de pret este de cateva mii de euro si face ca economia de combustibil oferita de masinile pe benzina sa nu mai conteze pentru clientul care vrea un raport calitate - pret cat mai bun.

Cercetarea just-auto a aratat ca hibridele pe benzina vor deveni o alternativa viabila cand diferenta de pret dintre ele si masinile diesel clasice va fi echivalenta cu diferenta de costuri dintre automobilele diesel si cele pe benzina.

Singurul hibrid pe benzina comercializat si la noi este modelul Toyota Prius, model care consuma cu 40% mai putin decat automobilele din clasa lui, care nu au si motor electric. Prius are un consum mai mare de combustibil in oras decat pe autostrada, insa preturile lui variaza intre 31.500 si 33.000 de euro, cu cateva mii de euro peste pretul unui automobil din aceeasi clasa, dar fara motor electric.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.