Angajatorii din domeniul publicitatii si al comunicarii, in general, acorda cel mai mare credit experientei in mediul profesional, si mai putin studiilor de specialitate cu care tinerii intra pe piata.

Unul dintre domeniile vazute ca fiind cele mai "trendy" in prezent este cel al comunicarii si relatiilor publice, care a ajuns sa reprezinte pentru tinerii absolventi de liceu un vis. Libertate de exprimare maxima, creativitate, dinamism si totodata salarii bune inca de la inceput, acestea sint citeva dintre atuurile cu care domeniul, inca destul de nou pentru tara noastra, atrage in ultimii ani tinerii care dau la facultate.

Cele mai multe universitati din Romania au inserat aceasta specializare in curricula lor, tocmai datorita acestui interes, insa in special in cadrul unor facultati cu profil mai generos, cum ar fi Filosofia, Stiintele Politice sau Literele. Exista totusi universitati care au facultati de sine statatoare canalizate doar pe comunicare, cum ar fi Universitatea din Bucuresti sau Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative (SNSPA), ceea ce sustine parerea practicantilor ca, "daca vrei sa faci publicitate, trebuie sa vii in Bucuresti". In acelasi timp, exista si optiunea parcurgerii studiilor de comunicare si in strainatate, insa pentru taxe care ajung si pina la 50.000 de dolari in SUA, in timp ce in Europa, taxele cele mai mari nu trec de jumatate din pretul platit americanilor.

Salariu de profesor din primul an

Bucurestiul reprezinta, atit din punct de vedere academic, cit si profesional, locul cel mai potrivit pentru cei care vor sa urmeze o cariera in comunicare. Universitatile au facultati specializate pe comunicare si, in plus, exista mai multe agentii sau institutii de PR unde nu numai ca se pot angaja absolventii, dar sint, de asemenea, medii propice pentru practica din facultate. Astfel, Universitatea din Bucuresti are propria Facultate de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, singura care ofera cursuri specializate pe stiintele comunicarii si care are propriul laborator BBDO de publicitate. In primii doi ani de studiu, studentii aprofundeaza ambele domenii, iar din anul trei, ei pot alege intre jurnalism sau comunicare si relatii publice. Iar practica in domeniile studiate este obligatorie in fiecare an.

La SNSPA, studentii din cadrul Facultatii de Comunicare si Relatii Publice "David Ogilvy" pot participa la diverse evenimente organizate de agentii, pot invata de la acestea, insa avantajul cel mai mare il reprezinta rapiditatea cu care se pot angaja dupa absolvire. "E o situatie destul de ciudata pentru noi, profesorii, cind vedem ca absolventii nostri se angajeaza din primul an cu salarii cuprinse intre 800 si 1.500 de euro, ceea ce este cit un salariu de profesor universitar", a declarat Remus Pricopie, decanul Facultatii "David Ogilvy". Acesta atrage insa atentia asupra faptului ca agentiile nu au posibilitatea de a-i lua in practica pe toti studentii.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.