Dezamagit de filmografia romaneasca recenta, "prea sociala", Florin Piersic jr. vrea sa faca un film din scenarii scrise de publicul sau.

Lumea lui Florin Piersic jr. este o lume a mastilor. Cine este sub ele?

Sint un om normal care isi face meseria. Pe diploma mea scrie ca sint actor. Mai am si alte preocupari colaterale. Nu am diploma de regizor, dar nu cred ca am nevoie de asa ceva, mai ales in epoca digitala. E mai important ca oamenii cu care lucrez sa aiba chef sa vina la repetitii. Asa cum eu vin cu drag la filmarile de la "La urgenta".

Unii zic ca sub masti e un razvratit. Teatru underground. Film neconventional. Cineva care distruge tipare, cu care nu te poti intelege.

Ma revolta destule lucruri, dar sint prea mic ca sa pot schimba ceva. Filmele pe care le-am facut au ramas la nivelul de experimente de nisa, dar stiam ca asa va fi. Singura victorie reala este "Sex, Drugs, Rock and Roll", care a luat premiul UNITER in 2003, dar asta nu inseamna ca minimalizez celelalte proiecte sau ca mi se par mai putin importante. "Eminescu versus Eminem" se difuzeaza deja pe un post de televiziune. O sa urmeze si "Fix alert". Conteaza ca un film are o viata mult mai lunga decit o piesa de teatru.

Cum vezi reactia publicului la "Fix alert"?

Ca intotdeauna: ori foarte buna, ori foarte proasta. Stiam asta dinainte de a ma apuca de filmari. E un risc pe care mi l-am asumat. Nu citesc forumuri sau comentarii pe Internet, ca sa vad cum sint perceput. M-ar putea opri din drum. Stiu bine ca lucrurile pe care le fac n-au cum sa placa tuturor. Dar stiu ca exista destui oameni care sint interesati de munca mea. Si oricum, n-am lucrat singur la filmele astea. De fiecare data a existat o echipa, oameni cu care am fost pe aceeasi lungime de unda. Nu cred ca "Fix alert" e un film experimental, cu toate ca el asa e perceput de majoritatea spectatorilor. Pentru mine, "Fix alert" e doar un film asa cum mi-as fi dorit sa vad, dar care nu fusese inca facut de nimeni. In orice caz, nu vorbim despre un serial tv, care sa placa tuturor si care sa se plieze pe o multime de gusturi.

Spargi clisee?

Depinde de care parte a baricadei stai. Mai exista oameni, in 2006, care vor sa mearga la Teatrul National si sa vada niste actori cu peruci, care joaca asa cum se facea pe la 1900. Inca sint oameni pentru care conteaza mai putin emotia artistica, si mai mult faptul ca merg frumos imbracati la teatru. Nu-i condamn pe acesti oameni. S-ar putea ca unii dintre ei sa fi incercat chiar o apropiere de teatrul underground si sa fi avut o experienta esuata. Cunosc oameni care au mers sa vada un spectacol intr-un bar, iar apoi au jurat ca n-o sa mai calce vreodata prin asemenea locuri. Pentru mine, teatrul contemporan e foarte bogat. Exista autori necunoscuti in Romania, care scriu incredibil. Totul e sa ai disponibilitatea sa-i descoperi.

Cum se explica faptul ca joci acum intr-un serial de televiziune?

Putea fi doar un mod de a-mi cistiga existenta, dar este un mare noroc.

De ce?

In primul rind, "La urgenta" este o productie care iese din tipare. Cel putin, din tiparele pe care le-am batatorit noi pina acum. Este lucrat in conditii profesioniste, arata mai mult a film decit a productie de televiziune. Si in al doilea rind, datorita lui Andrei Zinca. Am invatat mult de la el.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.