Opteaza pentru o mancare sanatoasa si calda! Cand vrei sa mananci ceva cald ar fi bine sa incepi cu un castron de supa de pui. Cele mai recente studii au demonstrat ca persoanele care mananca supa de pui drept aperitiv, consuma mult mai putine calorii de-a lungul intregii mese.

In tara noastra alimentatia pe durata iernii este influentata inca de costurile ridicate ale fructelor si legumelor in timpul sezonului rece. Nu toti ne putem permite sa cumparam legume si fructe la fel ca vara si toamna. Este bine sa fim prevazatori si sa ne asiguram o cantitate corespunzatoare de fructe si legume pentru toata perioada de iarna.

Fructele si legumele conservate si depozitate corect vor fi o sursa valoroasa de vitamine si fibre alimentare pe tot timpul anotimpului rece care nu ne rasfata cu prospaturi. Compoturile, gemurile sunt mai mult decat binevenite, mai ales daca veti folosi la prepararea lor o cantitate minima de zahar si le veti fierbe o durata scurta de timp, pentru a nu distruge o cantitate mare de vitamina C. Incercati, de asemenea, fructele uscate. Procesate in mod adecvat, ele au unele avantaje practice in plus, neocupand un loc atat de mare in camara dvs.

Alunele nu se neglijeaza!

Nu uita de alune; daca ai de ales intre alune si alte sortimente, indreapta-te intotdeauna intai si intai catre alune. Mananca-le incet, savureaza-le si astfel vei fi sigur ca nu te vei mai grabi sa te servesti si de pe alte platouri cu "bunatati" extrem de nocive organismului. Alunele contin proteine si grasimi sanatoase, fiind un aliment extrem de satios. Este putin probabil ca dupa consumarea acestora sa persiste la fel de intens pofta de mancare.

Citeste si:

Acorda mare atentie lichidelor!

Aminteste-ti sa bei o mare cantitate de apa in timpul zilei, mai ales inaintea antrenamentelor. Absolut toata lumea con.stientizeaza faptul ca trebuie sa bea multe lichide pe timpul verii, insa multi uita sa aplice acest lucru si pe durata anotimpului geros. Aerul uscat si incalzit din interiorul locuintelor poate deshidrata organismul intr-o masura mai mare decat caldura verii; din acesta cauza nevoia de a consuma cat mai multe lichide devine o necesitate si nu o optiune.

Mare grija la alcool!

Daca vrei sa consumi alcool, fereste-te de bauturile "desert". Alege un pahar de vin rosu sau o bere bruna. Intre paharele de vin/bere este indicat sa introduci un pahar de apa ce te va ajuta sa te mentii la nivelul optim de hidratare.

Deshidratarea produsa de alcool iti poate incetini metabolismul. Caloriile reduse din anumite bauturi alcoolice - vin rosu, bere neagra - tin departe mahmureala si diminueaza sansele de a-ti striga seful pe porecla.