Potrivit tratatului, de anul trecut s-a introdus in invatamintul universitar sistemul 3-2-3, in care studiile de licenta au o durata de trei ani, de master doi ani si de doctorat trei ani, dar si sistemul de credite la examene.

"Insa acest proces Bologna s-a ratat pina acum. Creditele au fost negociate: mai ia un credit, mai da-mi un credit. Iar trecerea la noul sistem de cicluri s-a facut in graba si programa de patru ani s-a ingramadit in trei sau cea de cinci ani in patru. Asa, studentii au inceput sa injure sistemul Bologna", explica Traian Bruma, reprezentantul Aliantei Nationale a Organizatiilor Studentesti din Romania.

Practici de "Asa nu"

Studentii sint nemultumiti ca nu a fost inteles modul de acordare a creditelor pe materii, acestea neputind fi echivalate la nivel european. "De exemplu, in Universitatea Politehnica, creditele se acorda in functie de numarul de cursuri si seminarii, si nu in functie de importanta materiei. Daca sint doua cursuri si trei seminarii, atunci s-au dat cinci credite, cu toate ca respectiva materie nu este de cinci credite", spune Traian Bruma.