Guvernul nu este de acord cu introducerea unor tarife minimale si maximale pentru serviciul de taximetrie, invocand incalcarea legislatiei concurentei si impiedicarea stabilirii acestora pe baza cererii si a ofertei, in timp ce reprezentantii Camerei Nationale a Taximetristilor considera aceasta propunere drept "o aberatie".

"La ora actuala, in cadrul Parlamentului exista 4 proiecte de modificare a Legii Taximetriei, iar cel mai inaintat ca stadiu este cel depus de un grup de deputati liberali. Proiectul a primit avizul pozitiv al Senatului si urmeaza sa fie discutat in aceste zile in Parlament.

Guvernul nu poate hotari, doar propune niste idei care, in acest moment, nu sunt conforme cu realitatea. Se propune eliminarea impunerii unui anumit tarif pe care il practica fiecare companie in parte, ceea ce ne face sa credem ca Executivul nu are notiunea de tarif la liber.

Pana in acest moment, au fost depuse aproximativ 20 de amendamente, dintre care doar 3 sunt viabile, restul sunt aberatii. Noi nu dorim decat protectia clientilor", ne-a declarat Toader Anghel, presedintele Camerei Nationale a Taximetristilor. Guvernul explica si motivele pentru care nu sustine propunerile de limitare a numarului maxim de autorizatii si de introducere a tarifelor minime si maxime. "In practica, atunci cand sunt stabilite limite minime si maxime ale unor preturi/tarife, se tinde, in functie de cererea existenta pe piata, catre una dintre aceste limite, impunerea unor tarife minime si maxime putand genera premise de natura a induce beneficiarul in eroare cu privire la pretul rezonabil pentru serviciul pe care-l primeste", se arata in documentul semnat de premierul Tariceanu si obtinut de Mediafax.

Cel mult 3,5 lei/km

Citeste si:

In acelasi document, Guvernul propune si eliminarea dispozitiilor referitoare la limitarea numarului maxim de autorizatii pentru taxiuri de catre autoritatile locale, aratand ca masura ar limita implicit numarul operatorilor de pe piata, fiind astfel inlocuite mecanismele pietei.

In opinia Executivului, limitarea numerica a autorizatiilor de taxi va determina atat cresterea tarifelor, cat si pe cea a timpilor de asteptare. "Prin aceasta interventie, concurenta este restransa, impiedicata sau denaturata pe piata respectiva. Restrangerea artificiala a numarului de autorizatii si, implicit, a numarului de operatori si de taxiuri ofera posibilitatea fiecarui operator de transport in regim de taxi sau oricarui taximetrist independent sa creasca tarifele, fara a fi influentat de presiunea concurentei numerice. Totodata, este redusa in mod considerabil preocuparea operatorilor pentru imbunatatirea serviciului oferit", se arata in document.

In octombrie, Primaria Bucuresti a anuntat noi reguli pentru serviciul de taximetrie, precizand ca nu va suplimenta numarul de licente de taxi in lipsa unui studiu de piata asupra necesarului de taximetre la nivelul Capitalei si ca va promova un proiect de hotarare de Consiliu General, care sa stabileasca tarifele minime si maxime pentru acest tip de transport.

Primarul general Adriean Videanu a afirmat atunci ca persoanele care calatoresc cu taxiul in Bucuresti vor plati cel mult 3,5 lei pe kilometru, daca vehiculul indeplineste anumite exigente, precum dotari moderne ori alte facilitati.