Momentul evaluarii profesionale poate aduce beneficii, dar si dezavantaje, daca angajatul nu se pregateste inainte de testare. O retrospectiva a realizarilor si a esecurilor de peste an si o analiza a indeplinirii sarcinilor primite, contributia adusa la dezvoltarea firmei, dar si ce prevede fisa postului sint doar citeva dintre temele pe care orice angajat care urmeaza sa treaca printr-o evaluare profesionala ar trebui sa le aiba facute.

"Angajatul care se prezinta la o evaluare cu un CV imbunatatit, cel putin o data pe an, creeaza o imagine de dezvoltare continua a persoanei. Trecerea testului de evaluare cu brio depinde si de masura in care angajatul reuseste sa-si convinga seful ca indeplineste criteriile firmei si ca se suprapune profilului angajatului ideal", spune Sorin Faur, director de resurse umane la compania Ipsos Interactive Services. In plus, pentru a trece testul cu bine, este nevoie de stapinire de sine, potrivit psihologilor.

"Criticile aduse de sef trebuie privite constructiv. Totodata, nu este buna aplicarea practicii de a arunca vina pe altcineva sau de gasire a unei scuze. Cele mai bune replici in asemenea situatii sint: ce ar trebui sa schimb, ce greseli nu ar trebui sa mai repet si care sint standardele la care ar trebui sa ajung", ne-a explicat Elena Herman, psiholog.