Eugen Serbanescu, noul director al Centrului National al Cinematografiei, vrea sa faca la Bucuresti un festival international de film, sa scoata o revista de cinema si sa inlature suspiciunile legate de concursurile de scenarii. Venit din afara sistemului, scriitorul, fost purtator de cuvant al guvernului in 1998, are studii postuniversitare de politica, jurnalism si comunicare de masa la Universitatea Maryland, USA si la Universitatea Harvard.

- Care sunt tintele mandatului dumneavoastra?

Citeste si:

- As vrea ca publicul sa revina in proportie mai mare in salile de cinema, la filmele romanesti. Eu nu am competente in raport cu exploatarea salilor, dar, prin faptul ca noi finantam partial aceste filme, putem sa fim atenti la produsele care se proiecteaza si sa promovam, alaturi de componenta experimentala si de arta, care ne-au adus premii, si componenta pe care o vad pe traiectul povestii. Ma refer la filmele de poveste, care aduc cei mai multi oameni in sala. Accesibile, cu actori buni.

Centrul National al Cinematografiei nu-si propune sa se amestece in tematica sau mijloacele de exprimare ale regizorilor si creatorilor. Noi nu vrem sa le impunem nimic, doar pentru ca finantam anumite productii, dar putem sa incurajam la jurizare acele scenarii care corespund criteriului valoric. Juriul, care este stabilit de Ministerul Culturii, poate sa aiba anumite orientari. Pentru prima data, eu, ca director CNC, pot supraveghea ca procesul de jurizare sa fie cat mai echilibrat. Daca un scenariu este notat de un membru al juriului din comisie cu 8, iar altul da nota 2, pot sa intervin si sa ii rog sa mai evalueze inca o data acest scenariu, daca exista o mare discrepanta intre note.