Bucurestenii au nevoie sa se relaxeze, sa se calmeze si sa se incarce cu energie, arata concluziile unui studiu realizat de o echipa de cercetare care a vrut sa afle cum si-ar petrece bucurestenii timpul daca ar avea trei ore libere in plus, pe zi.

Studiul a fost realizat pe 450 de bucuresteni cu varsta de peste 14 ani, atat femei, cat si barbati, de catre compania de cercetare psihologica Brand Behavior Research & Data, care a vrut sa descopere nevoile generale ale locuitorilor Capitalei.

Din analiza raspunsurilor spontane ale celor intervievati reiese ca beneficiile psihologice de care au nevoie cel mai mult bucurestenii sunt: relaxarea, calmarea si incarcarea cu energie. Pentru a afla nevoile bucurestenilor a fost utilizata intrebarea: "Daca ziua ar avea trei ore in plus, cum ati petrece aceste ore?".

Citeste si:

Cele mai multe persoane (unul din trei bucuresteni) au raspuns ca, daca ziua ar avea trei ore in plus, le-ar folosi pentru a se odihni sau relaxa (30%). Pe locul doi ca activitate pentru timpul suplimentar, bucurestenii s-ar ocupa de hobby-uri - cititul, sportul, muzica, Internetul sau televizorul (16%). Pe locul trei, optiunea de a merge in calatorii si plimbari (12%). Acelasi procent il reprezinta si cei care si-ar dedica timpul carierei si banilor. Pe locul patru, 10% din cei intervievati si-ar dedica timpul distractiei alaturi de prieteni.

Tot 10% din respondenti s-ar ocupa de familie sau de cuplu. Doar 4% din bucuresteni au declarat ca si-ar petrece timpul cu activitati culturale sau religioase.

Pe categorii de varsta, s-a remarcat faptul ca cei tineri au cea mai mare nevoie de relaxare, dar si de distractie si prieteni sau de timp petrecut alaturi de persoana iubita. Procentele descresc pe masura ce persoana este mai inaintata in varsta. Pe masura ce varsta creste, persoana simte din ce in ce mai mult nevoia de a fi alaturi de familie. Nevoia de afirmare profesionala pare sa aiba un varf intre 31 si 40 de ani. Nevoia de relaxare se remarca in randul celor care au educatie mai redusa. Cu cat creste nivelul educatiei, acest timp suplimentar se aloca in alte directii.