Juriul, format din jurnalisti de la revistele auto din Europa, a scos din competitie 33 de modele. Au ramas outsideri nume mari, care s-au bucurat de multe aprecieri la concursurile anterioare. Astfel, dupa deliberari, drive-teste si analize, doi constructori germani s-au trezit pe tusa, pentru ca nici unul dintre cele doua modele care au intrat in lotul de 41 nu a reusit sa ajunga in marea finala. Producatorul din Ingolstadt, Audi, a ramas cu primul sau SUV adevarat, Q7, in afara ringului. Nu a avut succes nici cu sportivul TT.

Constructorul din MŁnchen, Mercedes, nu a avut nici el o stea norocoasa. Mult laudatul CL, un coupť cu patru locuri construit pe platforma virfului de gama S-Klasse, se va alatura pe tusa restilizatului GL, o noua generatie a off-roaderului G-Klasse.

Micutul Toyota Rav4 nu a reusit nici el sa paseasca in cursa finala pentru "masina anului 2007" in Europa.

Citeste si:

Si finalistii sint...

Asadar, cele opt modele finaliste sint: Fiat Grande Punto, CitroŽn C4 Picasso, Ford S-Max, Honda Civic, Opel Corsa, Peugeot 207, Skoda Roomster si Volvo C30. Atuurile lui Grande Punto sint dimensiunile mai generoase comparativ cu ale generatiei precedente, o noua gama de motorizari pe motorina si un scor bun la testele EuroNCAP: cinci stele pentru protectia pasagerilor si trei stele pentru protectia copiilor si a pietonilor.