Goran Bregovic s-a intors in Romania, dupa trei ani, cu un concert de muzica tiganeasca de fanfara, interpretat de "Wedding and Funneral Orchestra", dar si cu un proiect nou, complet diferit de tot ce a mai lucrat compozitorul pina acum. Acesta consta intr-o reinterpretare a operei "Carmen" de Bizet, pe ritmuri de fanfara tiganeasca, plasata in contextul balcanic contemporan si cu un final fericit, asa cum le-ar fi placut tiganilor. "Daca tiganii au o singura opera, macar asta sa fie cu final fericit. Am pornit de la o poveste trista si adevarata, pe care o voi prezenta in prima parte a spectacolului. In a doua parte am prezentat povestea asa cum mi-ar fi placut mie sa se intimple", a spus Bregovic la conferinta de presa de vineri.

Stingacie asumata

Punctele forte ale spectacolului au fost felul in care actorii au interactionat cu publicul si neglijenta asumata a jocului scenic al tiganilor, care aducea putin a serbare de sfirsit de an scolar, sporind, in mod paradoxal, nota de autenticitate a povestii. Povestea lui Karmen este deja una clasica in contextul est-european.

Fete din tari precum Serbia, Romania, Moldova, Rusia, care au plecat din tara pentru a deveni "artiste" si au sfirsit prostituindu-se pe trotuarele marilor orase din zona mediteraneana. Bregovic s-a interpretat pe sine, jucind un rol de legatura intre povestea adevarata, prezentata in prima parte a spectacolului, si cea rescrisa de el, cu final fericit. Prima poveste a fost "regizata de Dumnezeu", dupa cum s-a exprimat compozitorul, si este despre o tiganca prostituata maltratata de clienti si de peste, care se imbolnaveste de SIDA si sfirseste impuscata in timpul unei confruntari intre doi iubiti gelosi.