Dintre acestea, 97 sunt monumente istorice si 120 de imobile au valente de patrimoniu

In Centrul istoric vor incepe, luna viitoare, lucrarile de refacere a infrastructurii. Economia zonei a fost afectata in urma cu 2 ani, cand centrul a fost inchis traficului auto. De fapt, Primaria Capitalei si contractantul general vor incepe lucrarile doar pe o treime din tot Centrul istoric, in zona pilot aflata intre strada Lipscani, Bulevardul Magheru, Splaiul Independentei si Calea Victoriei.

Numai inlocuirea canalizarii va costa 3 milioane de euro. Dupa lucrari, strazile vor fi pietruite ca prin anii 1800, iar trotuare nu vor exista... Lucrarile de refacere a fatadelor si de consolidare a cladirilor vechi vor incepe dupa finalizarea celor de infrastructura. Locuitorii din zona se vor muta in 200 de apartamente care urmeaza a fi cumparate de municipalitate de pe piata libera in acest scop. Bucurestiul va cheltui in total 200 de milioane de euro pentru a reda Centrul istoric locuitorilor sai si circuitului turistic.

Lucrarile la infrastructura din Centrul istoric al Capitalei (zona-pilot) vor putea incepe peste trei saptamani, folosindu-se o tehnologie de ultima ora - no-dig, a anuntat primarul general Adriean Videanu, cu prilejul prezentarii proiectului firmei care a castigat licitatia de executie a lucrarilor - Sedesa. "Am ales aceasta tehnologie pentru ca sunt retele de canalizare amplasate la o adancime de 5-6 metri. Cred ca este o operatiune importanta, nu numai pentru Centrul istoric.

Citeste si:

Nu ne vom limita doar la infrastructura, avem in vedere si cladirile din zona. Municipalitatea a demarat deja concursul de solutii pentru refacerea Hanului Gabroveni, pe care il are in administrare. Intentionam sa propunem guvernului reabilitarea tuturor cladirilor private de aici, pe principiul reabilitarii termice a blocurilor" - a spus Videanu. Coordonatorul proiectului de refacere a Centrului istoric, arh. Catalin Cazacu, a subliniat ca in cele 18 luni de executie se vor reface toate retelele folosindu-se tehnologia "no-dig" (toate lucrarile se efectueaza fara sapatura deschisa), precum si tehnologii clasice, acolo unde situatia o permite. Cazacu a spus ca strazile vor fi repavate si reconfigurate dupa modelul caracteristic centrelor istorice, astfel incat trotuarele vor disparea. Ele vor fi delimitate prin culoare vopsite diferit.

Bogdan Mocanu, reprezentantul firmei Sedesa, contractantul general al lucrarii, a mentionat ca reabilitarea retelelor se va face in mod diferit, in functie de dimensiunile si calitatea lor. Pentru conductele mari se vor folosi captusiri cu fibre de sticla. O alta metodologie de lucru va fi si aceea prin care se vor confectiona conducte noi, prin introducerea unui material de poliester imbibat cu rasini de coacere, care se intaresc si formeaza conducta, a explicat Mocanu. "Suntem aici pentru a rezolva problema conductelor care sunt afectate de coroziune, infiltratii sau sunt sub presiunea solului", a precizat Gwyenne Rees, reprezentantul firmei Insituform, care asigura tehnologia proiectului.

El a precizat ca firma este specializata doar in acest tip de lucrari si durata de viata a executiilor va fi de 50 de ani. Valoarea proiectului de reabilitare a zonei-pilot din Centrul istoric este de 20,7 milioane euro, la nivelul infrastructurii. Zona-pilot vizata este cuprinsa intre strada Lipscani, Bdul I. C. Bratianu, Halelor, Splaiul Unirii si Calea Victoriei. Refacerea infrastructurii din zona-pilot este programata sa dureze doi ani si jumatate. Abia dupa terminarea acestor lucrari se va putea pune problema refacerii imobilelor vechi din centrul istoric.