Daca in acest moment Bucurestiul este sufocat de autoturisme, anul viitor va fi blocat de santiere rutiere.

Primarul Adriean Videanu a anuntat ca, anul viitor, municipalitatea va demara nu mai putin de 40 de proiecte: vor fi reabilitate aproximativ 80 de strazi, vor fi construite trei pasaje importante si peste 20 de parcari subterane. Mai mult, unele artere vor fi transformate in strazi cu sens unic.

Astfel, potrivit declaratiilor facute de primarul Capitalei pentru un post tv, in Bucuresti se va circula, probabil, mai bine abia in 2008. Constructia pasajului suprateran Basarab va incepe in aceasta toamna si va paraliza circulatia in zona Grozavesti - Gara de Nord.

Nici bucurestenii care circula pe Soseaua Colentina - Pantelimon nu vor scapa mai usor. Primaria va incepe si aici constructia unui pasaj care va face legatura intre Strada Doamna Ghica si Piata Delfinului. Pasajul Ghica Chisinau se va termina mai repede decat pasajul Basarab, pentru ca aici lucrarile de executie vor dura 20 de luni. Vesti deloc placute vin si pentru cei care se indreapta spre partea de nord a orasului.

Noi strazi cu sens unic

In primavara incepe construirea pasajului subteran Baneasa, asa ca traficul rutier intre podul de la Baneasa si aeroportul din zona va fi inchis pentru o jumatate de an. Tot de anul viitor, municipalitatea va reconfigura traficul rutier, asa ca pe zeci de strazi se va circula doar pe un singur sens. De asemenea, in jur de 80 de strazi din oras intra si ele in reparatii.
"In aceasta perioada vom licita cele mai multe strazi din cele 120 si ceva care au mai ramas de reparat pana in 2008. Tot anul viitor va incepe si constructia a nu mai putin de 22 de parcari, dar si realizarea culoarului de legatura dintre cartierul Rahova si Piata Victoriei pe traseul Buzesti - Bulevardul Uranus - Hasdeu - Calea Rahova", a mai spus Adriean Videanu.

Cresterea numarului de masini prezente zilnic pe arterele bucurestene - peste un milion, in prezent, potrivit statisticilor Politiei Rutiere -, dar si dublarea volumului de lucrari pentru asfaltarea strazilor orasului vor face aproape imposibila circulatia in Capitala, in 2007.

"Va fi un an critic din punct de vedere al disconfortului in trafic, dar si un an al investitiilor, benefic din punct de vedere al efectelor pe care le vom avea in privinta infrastructurii rutiere", a concluzionat Videanu.

Potrivit edilului Capitalei, anul 2008 va aduce o ameliorare a situatiei. "In 2008, in schimb, va fi un an in care revirimentul se va vedea: strazi noi, semafoare corelate, inclusiv introducerea de sensuri unice. Sunt masuri care vor duce la o descongestionare a traficului", a mentionat Videanu.

Construirea pasajelor trebuia demarata in vara

De-abia ne-am obisnuit. Municipalitatea a anuntat ca duminica se poate relua traficul rutier in zona Podului CFR Constanta.

Lucrarile de refacere a peste o treime din strazile Capitalei abia s-au terminat.

Au fost santiere pe 113 bulevarde din Capitala si circulatia pe Podul Grant a fost inchisa o perioada.
Potrivit declaratiilor facute de Videanu in urma cu cateva luni, lucrarile de constructie a pasajului de la Basarab si a celui de la intersectia Strazii Doamna Ghica cu Soseaua Colentina urmau sa inceapa inca din vara, tot atunci fiind preconizata si demararea lucrarilor de constructie a 22 de parcaje subterane in zona centrala a orasului.

Inainte de inceperea lucrarilor, in luna iunie a.c., directorul Administratiei Strazilor, Elena Ghineraru ii invata pe bucuresteni cum pot scapa de cosmarul blocarii traficului: "Le solicitam soferilor sa mai lase masinile acasa, sa foloseasca RATB-ul si metroul. Sa aiba rabdare cu noi. Nu poti circula in conditii de confort daca nu ai rabdare ca strazile sa fie bine executate"...


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.