Investitiile nete in publicitatea mass-media romanesti au crescut cu aproximativ 26% anul trecut fata de 2004, reiese din cea de-a noua editie a "Media Fact Book", ghid care semnaleaza in fiecare an evolutia si tendintele pietei media. "Piata a fost caracterizata in 2005 de dinamism si de o dezvoltare a mediului de afaceri, mai ales cel al domeniilor telecomunicatii, financiar-bancar si farmaceutic. In plus, au fost lansate numeroase ziare, posturi de radio si televiziuni noi", spune Octav Popescu, Managing Director Initiative Romania. Ghidul tendintelor media arata ca presa scrisa a pierdut teren in favoarea televiziunii, a carei piata a crescut cu peste 37%, dar ale carei preturi sunt inca mici comparativ cu tarile din regiunea central-est-europeana. Presa scrisa a continuat sa fie caracterizata de fragmentare, iar vanzarile pe acest segment au ramas constante. Nivelul investitiilor in publicitatea pe print a crescut cu 10%.

Desi greu de previzionat din cauza lipsei unei metode de estimare exacta, investitiile in publicitate pe Internet au avut cea mai spectaculoasa crestere, respectiv 53%. De la 600.000 de euro in anul 2003, publicitatea online a ajuns in 2005 la peste doua milioane de euro.