Dupa toate eforturile depuse in timpul curei de slabire ar fi pacat sa recastigati toate kilogramele pierdute. Iata cateva sfaturi pentru stabilizarea greutatii.

Exista regimuri alimentare potrivite?

Bineinteles. Regimurile foarte restrictive nu ajuta la stabilizarea greutatii. Dupa o dieta hiperproteica, un regim cu faimoasa supa de varza sau un regim compus din fructe, exista foarte mari sanse sa recuperati kilogramele pierdute chiar daca se supravegheaza alimentatia cu atentie. Este de preferat sa urmati un regim mai lejer, in timpul caruia sa pierdeti mai putine kilograme, intr-o perioada mai lunga de timp. Un regim potrivit este dieta mediteraneana, care de fapt este un stil de viata ce ii invata pe oameni sa-si schimbe obiceiurile alimentare si sa consume mai putine grasimi. Secretul pentru a nu depune la loc kilogramele este sa le pierdeti mai lent.

Care sunt reflexele alimentare care trebuie pastrate?

Trebuie sa continuati cu o alimentatie diversificata, bogata in fructe si legume verzi. Beti multa apa. Reintroduceti alimentele treptat. Mentineti bunele obiceiuri alimentare: mancati mezeluri doar de doua ori pe saptamana, preferati un iaurt la cina daca ati mancat branza la pranz, alegeti modalitati simple de preparare a alimentelor (friptura la gratar, peste in folie de aluminiu sau legume fierte pe aburi) si uitati de felurile de mancare prajite. Nu consumati bauturi dulci, alcool si produse de patiserie decat ocazional.

Citeste si:

Putem sa ne satisfacem micile placeri alimentare?

Bineinteles. Notiunea de placere este primordiala pentru a tine un regim de durata. In perioada de stabilizare a greutatii, placerile pot fi satisfacute mai des decat in timpul regimului propriu-zis. Aveti dreptul la 2-3 placeri pe saptamana, fata de una in timpul regimului. Prin placere se intelege o prajitura, o inghetata sau o cina la restaurant.

Ce greseli trebuie evitate?

Principala greseala de evitat este sa nu se reia alimentatia de dinaintea regimului. Dupa ce ati facut atatea eforturi vi se face pofta de un anumit fel de branza, mezeluri, inghetata, prajituri. Este bine sa le evitati! Continuati sa va supravegheati regimul. Nu mancati mai multe alimente grase la aceeasi masa si fiti atenti la momentul in care apare senzatia de satietate. Si, nu in cele din urma, faceti exercitii fizice, plimbari, mergeti pe scari etc.