Accidentul de luni seara de pe autostrada A1 Bucuresti-Pitesti este cel mai grav produs in ultimii zece ani pe acest drum, sustin politistii argeseni. El s-a soldat cu 8 morti si 9 persoane grav ranite, dupa ce unul dintre raniti a murit in drum spre Spitalul de Urgenta Floreasca din Capitala.

De asemenea, trei dintre persoanele aflate in dubita de pe marginea autostrazii, implicata in accident, se afla in operatie. Cei trei copii raniti in urma impactului au scapat doar cu rani usoare si se afla internati la Spitalul de Pediatrie din Bucuresti. Inspectoratul General al Politiei Romane a precizat, luni spre marti noaptea, ca accidentul de pe A 1 a avut loc pe fondul neatentiei la volan.

"Din primele cercetari a reiesit faptul ca autoturismul Dacia 1310, angajat fiind in depasirea unui autotir, la revenirea pe banda de mers a acrosat partea lateral stanga a cabinei acestuia. Soferul autotirului a pierdut controlul volanului si a patruns pe banda de urgenta, unde a intrat in coliziune cu un autovehicul VW tip dubita, care stationa, dupa care s-a rasturnat peste autoturism. In urma impactului, autovehicolul VW, in care se aflau mai multe persoane, a fost proiectat la circa 70-80 de metri de locul accidentului", se arata in comunicatul IGPR. La fata locului au ajuns echipaje ale Politiei Autostrazi care efectuau serviciul de patrulare in zona.

In cauza cercetarile continua pentru stabilirea cu exactitate a conditiilor in care s-a produs tragicul eveniment. Tragedia de aseara vine la nici doua saptamani de la un alt eveniment cumplit, petrecut pe o sosea de langa Barlad. 13 oameni au murit atunci, dupa ce microbuzul in care se aflau a intrat in plin intr-un autocar.

Inmormantarea victimelor a socat o tara intreaga

Potrivit informatiilor oferite de politia argeseana imediat dupa producerea tragediei, accidentul a avut loc la km 91+800 m, pe sensul de mers dinspre Bucuresti inspre Pitesti, si anuntul pe numarul de telefon unic 112 de la un cetatean care era in trafic. La fata locului s-au deplasat imediat Politia Rutiera Arges si echipaje de la descarcerare Accidentul s-a produs la km 91+800 m, pe sensul de mers dinspre Bucuresti inspre Pitesti, in jurul orei 20.30 cand a fost primit anuntul pe numarul de telefon unic 112 de la un cetatean care era in trafic.

Din primele cercetari a rezultat ca accidental a fost declansat de un autoturism Dacia care rula cu mare viteza dinspre Bucuresti inspre Pitesti. In momentul in care a ajuns in spatele unui TIR, autoturismul Dacia, in care se aflau doua persoane, a incercat sa depaseasca. Dupa ce soferul a crezut ca a depasit autotrenul, a incercat sa se intoarca pe banda intai, de la marginea soselei, dar a acrosat TIR-ul si acesta din urma a trecut peste automobil.

Autotrenul a incercat sa opreasca, dar cele doua masini, lipite, s-au deplasat aproximativ 300 de metri, TIR-ul lovind violent o furgoneta care era oprita pe banda de siguranta pentru ca era in pana. In furgoneta care ar fi trebuit sa transporte marfa erau inghesuite mai multe persoane de etnie rroma, toti fiind accidentati mortal. Imaginile de la locul accidentului, trasmise luni noaptea de posturile de televiziune, au fost de-a dreptul socante, cadavrele fiind intinse pe sosea. 12 oameni au murit pe loc. O persoana care era transportata catre spitalul de urgenta Floreasca din Bucuresti a murit pe drum.

Trei dintre cele 13 persoane ranite au fost transportati direct in sala de operatie la Spitalul Judetean din Pitesti, dar medici erau rezervati in privinta sanselor de supravietuire. Soferul autotrenului este singurul care nu a avut prea mult de suferit de pe urma accidentului. Traficul pe autostrada a fost reluat dupa aproximativ o ora si jumatate de la producerea accidentului pe sensul de circulatie Pitesti-Bucuresti. De la Bucuresti nu s-a putut poate ajunge inca spre Pitesti, coloana stationand, toata noaptea, pe o distanta de 30 de kilometri.

O lunga lista neagra de tragedii rutiere

Invitat la Antena 3, directorul adjunct al Politiei Rutiere, comisarul Gino Bosman, s-a declarat consternat de ceea ce intampla pe soselele din tara, in pofida faptului ca politistii au sporit masurile de prevenire a accidentelor. De altfel in ultimele saptamani au avut loc mai multe accidente soldate cu un numar neobisnuit de mare de morti si raniti.

Tragedia de luni seara de pe autostrada Bucuresti-Pitesti reprezinta din pacate doar un episod dintr-o lunga si neagra lista de astfel de evenimente. Politistii cred ca o solutie pentru scaderea numarului de accidente ar fi montarea unor sisteme de supraveghere video. Statistic, numarul accidentelor a crescut, desi numai in ultima luna politistii au aplicat peste 10.000 de amenzi, iar pe strazi au fost trimise mai multe patrule.

Tragedia din aceasta seara vine la nici doua saptamani de la un alt eveniment cumplit, petrecut pe o sosea de langa Barlad. 13 oameni au murit atunci, dupa ce microbuzul in care se aflau a intrat in plin intr-un autocar. Inmormantarea victimelor a socat o tara intreaga. Din nou s-a vorbit despre neatentie la volan, despre viteza, despre inconstienta. Cazul a fost intens mediatizat, in speranta ca numarul soferilor inconstienti se va reduce.

Directorul adjunct al politiei rutiere, comisarul Gino Bosman, a sustinut ca in locul in care s-a produs accidentul se aflase, cu numai cateva minute inainte, o masina de politie. Politistii au spus insa ca o parte din vina apartine chiar victimelor, care au acceptat sa circule cu un mijloc de transport persoane improvizat.

Insa doar trei zile mai tarziu, un alt accident aducea doliul in zeci de familii din Calarasi. 7 tineri isi pierdeau viata tot in urma unui accident de circulatie. Inghesuiti intr-o Dacie, se intorceau de la discoteca. Oboseala si teribilismul i-a costat viata. Autoturismul a iesit de pe sosea si s-a oprit intr-un copac. Intre cei 7 tineri, nici unul nu depasise 25 de ani. Politistii s-au declarat surprinsi de proportiile tragediei din judetul Calarasi. Drumul era drept, fara curbe, iar vizibilitatea era buna.

Un nou accident rutier s-a petrecut duminica seara, cand doua autoturisme au luat foc dupa ce s-au tamponat pe Drumul National 1, in zona localitatii Tancabesti. Politistii sustin ca soferul uneia dintre masini a virat fara sa se asigure si a intrat in coliziune cu un autoturism care circula regulamentar. In urma impactului, rezervorul unuia dintre autovehicule a luat foc, iar flacarile au cuprins si cea de-a doua masina. Politistii afirma ca o singura persoana a fost ranita usor in urma accidentului. Circulatia a fost blocata in zona timp de aproape doua ore, desi pompierii au stins incendiul in numai 10 minute.

Numarul victimelor accidentelor de circulatie a ajuns in ultimii ani la cote ingrijoratoare

Pe 10 septembrie, o fetita de aproximativ 10 ani a murit si mai multe persoane au fost ranite, in timpul unui concurs de viteza pentru motociclete, Festivalul Motor Rock Galati.

Un motociclist care participa la proba de viteza a pierdut controlul vehiculului, s-a ridicat pe o roata si a intrat in plin in public. In ceea ce priveste accidentul produs sambata, la Galati, cand o fetita a murit, iar alte trei persoane au fost ranite in timpul unei demonstratii de motociclism, directorul adjunct al Politiei Rutiere sustine ca vina principala apartine organizatorilor. Politistii afirma chiar ca dupa aceasta tragedie vor elibera mult mai greu avize pentru astfel de manifestari.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.