Dupa succesul cu Shakespeare la Festivalul de Teatru de la Braila, regizorul Victor Frunza afirma ca reusita mediatica strica artistii.

V-au ajutat premiile primite pentru regie, printre care si cel din partea UNITER? Sau au fost doar motive de bucurie scurta?

Premiile nu au nici o semnificatie in cariera unui artist. Din pacate, teatrul din Romania este axat pe o filosofie a succesului, si nu pe una a durabilitatii. Oameni de teatru, regizori, actori, directori - toti de-a valma -, sint fascinati de succesul confectionat din hirtie: articole de ziar, diplome, trofee. Multi sint dependenti de expunerea mediatica, astfel incit motivatia creatiei teatrale este modificata in mod dramatic.

Nemultumit de serbari

Daca premiera unui spectacol va multumeste, va ginditi imediat la urmatorul sau savurati succesul?

In general, dupa terminarea unui spectacol incep o munca mult mai grea: aceea de a-l mentine in viata. Mentalitatea curenta de la noi asociaza premiera cu o serbare scolara. Dupa serbare, dupa plecarea cortegiilor de cronicari, nimeni nu se mai gindeste la continuarea spectacolului pentru comunitatile care au nevoie de teatru. Ritualul s-a inchis, iar birocratia culturala se focuseaza pe urmatorul eveniment. Asa apar premiere care se joaca de numai trei-patru ori si nimeni nu observa nimic.

Shakespeare repovestit

De ce il tot aduceti pe Shakespeare in prezent?

E fatal sa il aducem in prezent. Noi ne spunem povestile oamenilor de azi. Chiar si o piesa contemporana are nevoie de o anume localizare.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.