In urmatorii doi ani, linia de centura a Bucurestiului va fi trasformata in drum expres cu patru benzi, a anuntat, ieri, Radu Berceanu (foto), ministrul transporturilor, constructiilor si turismului. Anuntul a fost facut cu ocazia inaugurarii noii treceri la nivel cu calea ferata de la intersectia centurii Bucuresti cu DN1, in zona pasajului Otopeni. Lucrarile pentru amenajarea barierei mecanice au fost incepute la 1 septembrie si au finalizate in doua saptamani, valoarea totala ridicandu-se la 100.000 de euro. Fondurile au fost asigurate de catre Compania Nationala de Cai Ferate .

Odata cu functionarea noii treceri la nivelul caii ferate, se asteapta ca traficul in zona sa fie fluidizat, iar timpul necesar parcurgerii celor doua sensuri de circulatie, Mogosoaia si Otopeni, sa se reduca substantial.

"Aceasta este o solutie provizorie pentru decongestionarea traficului in zona, pana la adoptarea unei solutii finale, mult mai complexe, care consta in construirea unui pasaj suspendat", a precizat Berceanu.

Citeste si:

Potrivit ministrului de resort, la capetele pasajului vor exista patru rondouri care vor permite intrarea din mai multe sensuri. De asemenea, centura Bucurestiului va deveni drum expres cu patru benzi, in primavara anului viitor urmand sa inceapa lucrarile.

"Va fi un drum expres, nu o autostrada, deoarece nu au fost luate in calcul spatiile de servicii care sunt construite pe marginea autostrazilor. in perioada imediat urmatoare se vor organiza licitatii pentru atribuirea contractelor pe trei portiuni de sosea. Lucrarile vor dura aproximativ doi ani", a completat demnitarul.

In 2007 va fi organizata o licitatie pentru constructia celei de-a doua centuri a Capitalei, iar aceasta va functiona in regim de autostrada. O firma de constructii din China a depus deja oferta pentru acest proiect, insa nu a corespuns cerintelor, motiv pentru care licitatia va fi reluata in 2007.