Traficul auto, termenele-limita, relatiile sentimentale, situatia financiara, presiunea la locul de munca sunt tot atatea cauze de stres. O buna gestionare a acestei tensiuni te ajuta sa tii sub control efectele negative ale stresului.

Stresul, aceasta supraincordare a corpului, este raspunsul organismului la toate problemele cu care se confrunta. Pulsul si bataile inimii vor creste, glucoza din sange la fel. Aceste reactii fizice i-au ajutat pe oamenii preistorici sa supravietuiasca, prin fuga sau lupta. Factorii de stres din zilele noastre sunt insa mult diferiti. In functie de gradul de ingrijorare, frica sau amenintare, hormonii de stres, cum ar fi adrenalina, sunt eliberati in cantitate mare, insa nu si consumati, de cele mai multe ori.

Primele semne observate sunt incordarea musculara, tensiunea arteriala crescuta, pulsul ridicat, durerile de cap, de umeri, transpiratia abundenta, durerile de spate sau de stomac. De asemenea, este posibil sa apara schimbari si in modul de comportament sau de gestiune a problemelor. Stresatul ajunge sa fie iritat, nervos, intolerant, se concentreaza foarte greu, e obosit tot timpul, devine pesimist sau tipa fara motiv.
Daca o situatie stresanta dureaza mai mult, se reduce imunitatea, se produc mai usor raceli, alergii, artrita, ulcer, atac de cord sau infarct. Pot aparea probleme cu somnul, cu mancarea - bulimie sau anorexie -, cu fumatul sau alcoolul.

Stresul acut influenteaza pozitiv functiile imune si imbunatateste memoria, insa cel cronic are efectele opuse, prin epuizarea rezervelor. El poate duce la depresie, diabet si accelereaza imbatranirea corpului.