La doi ani de la semnarea contractului pentru Autostrada Transilvania, bilantul arata sumbru: lucrari incepute doar pe noua kilometri din cei 415, cat are proiectul pentru care statul a platit un avans de 20% din contravaloarea contractului. Economia de 126 de milioane de euro, realizata in urma renegocierii contractului, a dat si ea rezultate: Transporturile au platit penalizari de sase milioane de euro pentru nerespectarea termenelor.

Proiectul construirii Autostrazii Transilvania a inceput in 2004, in baza unui contract in valoare de 2,2 miliarde de euro incheiat cu compania americana Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor acordate de guvernarea pesedista.
Dupa jumatate de an de negocieri, autoritatile au obtinut modificarea prevederilor de acordare a avansului si diminuarea unor cheltuieli cu proiectarea ce au permis economii de 126 de milioane de euro pe toata durata contractului.

BANI. Proiectul a fost reluat in primavara acestui an, cand statul s-a imprumutat cu 100 de milioane de euro pentru efectuarea platilor catre Bechtel. Mai mult, statul intentioneaza sa suplimenteze finantarea cu alte 100 de milioane de euro. Pe langa finantarea pentru lucrari, statul va plati circa 150 de milioane de euro pentru exproprierea unor imobile, aflate in proprietate privata, situate pe amplasamentul Autostrazii Brasov-Bors, in judetele Cluj si Bihor.
Lucrarile la Autostrada Transilvania s-au extins in aceasta vara, ajungand aproape de unirea a trei puncte de lucru de pe tronsonul 2B, care se afla in judetul Cluj.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.