Cererea pentru excursii in strainatate a depasit asteptarile operatorilor de turism. Sute de mii de turisti au ales plajele din strainatate. Grecia este si in 2006 destinatia anului.

Chiar daca oferta s-a diversificat, si in acest an agentiile de turism au facut cu greu fata cererii pentru sejururi petrecute in strainatate in perioada verii. Operatorii spun ca nu se mai insista doar pe pachetele ieftine. A fost mai mare cererea pentru sejururi in hoteluri de patru si cinci stele, iar multi dintre clienti opteaza pentru pachete all-inclusive. Deoarece a crescut numarul curselor charter organizate de catre agentii, a crescut semnificativ si numarul romanilor care si-au petrecut vacanta in locuri care altadata pareau inaccesibile.

Se apreciaza ca peste 300.000 de romani s-au bronzat pe plajele din strainatate, cu aproape 100.000 mai multi decit anul trecut. "Dintre charterele clasice, au mers foarte bine cele pe Grecia, Spania, Tunisia, Malta si Turcia. La chartere noi, a surprins priza pe care au avut-o la public charterele pentru Tenerife si pentru Corfu. Tot aici trebuie inclus si Cipru, care se anunta deja ca o destinatie interesanta pentru vara lui 2007", spune Mircea Vladu, vicepresedinte al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. Primele sase destinatii sint: Grecia, Bulgaria, Turcia, Spania, Tunisia si Malta.

Concurenta surpriza

Grecia este si in acest an destinatia preferata a romanilor. In aceasta tara ajung circa 2.200 de turisti pe saptamina cu zboruri charter, in perioada iunie-septembrie, ceea ce ar reprezenta un total de circa 30.000 de turisti in 2006. La acestia se adauga aceia care opteaza pentru transportul cu autocarul. "Apreciem ca in vara lui 2006 numarul romanilor care au mers prin agentiile de turism in Grecia va fi de circa 120.000", spune Traian Badulescu, purtator de cuvint al ANAT. Exista si o explicatie pentru succesul acestei tari. "Daca Spania este o destinatie foarte eleganta si plina de rafinament, Grecia a avut un mare succes deoarece se zboara putin si sint preturi bune", spune Ciprian Enea, director de marketing la firma de consultanta in turism Media Shark.

Surprinzator, concurentul din acest an al Greciei este Bulgaria, care are drept atu faptul ca se poate ajunge foarte usor cu masina in statiuni, preturile sint mici, iar serviciile sint de calitate. Peste 100.000 de romani au optat pentru statiunile vecinilor de peste Dunare. Se apreciaza ca Bulgaria a atras multi turisti care in mod normal optau pentru statiunile autohtone, dar si dintre cei care isi facusera planurile de vacanta pentru statiunile din nordul Greciei.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.