REVOLTATOR. Desi teoretic orice asigurat are dreptul la asistenta medicala gratuita cand apeleaza la serviciile unei clinici aflata in relatie contractuala cu Casa de Asigurari de Sanatate, in realitate, unitatile sanitare profita de ambiguitatea legilor pentru a-i "arde" la buzunar pe pacienti.

De aproximativ 6 luni, bucuresteanul Ilie P. nu poate sa isi faca o ecografie abdominala fara bani, desi are trimitere de la medicul de familie. La clinica "Lotus Medica", unde a fost trimis de doctor i s-a spus ca aceasta investigatie il costa nici mai mult, nici mai putin de 500.000 de lei. Nici la o clinica de stat, la Vitan Barzesti, nu a avut noroc. Si acolo i s-a cerut sa plateasca 250.000 de lei. Potrivit reprezentantilor Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS), clinicile care au contract cu Casa nu au dreptul sa

Casa Nationala de Asigurari de Sanatate deconteaza clinicilor 123.600 de lei pentru o ecografie abdominala
perceapa tarife pacientilor care au trimitere de la medicul de familie atata timp cat nu li s-au epuizat fondurile. Clinicile care raman "in pana" de bani intr-o luna au dreptul fie sa ii puna pe pacienti pe o lista de asteptare pana la primirea de noi fonduri, fie sa le perceapa o taxa pentru analiza respectiva. Oficialii clinicii "Lotus" au recunoscut ca in luna iunie au avut o perioada de o saptamana in care au ramas fara plafon, dar sustin acum ca problema a fost rezolvata.

Inca un motiv de coada

Asiguratii vor trebui sa incheie direct un contract cu CNAS de care apartin, potrivit unui act normativ publicat recent in Monitorul Oficial. Se presupune ca acest contract ii va da asiguratului mai multa putere in caz ca ii sunt incalcate drepturile. CNAS spune ca acest contract va fi incheiat de angajator direct cu Casa de Sanatate, iar termenul limita este de un an. Desi procedura exacta nu a fost inca stabilita, autoritatile sustin ca cel mai probabil angajatorii se vor ocupa de aceasta problema, la fel ca si in cazul declaratiilor de concediu.

Cereti-va drepturile!

Asiguratii care desi au trimitere de la medicul de familie au fost pusi sa plateasca pentru serviciile medicale primite, fara sa fie anuntati ca pot opta pentru alte clinici care nu si-au terminat plafonul pe luna respectiva, pot face o reclamatie scrisa la Casa de Asigurari de Sanatate de care apartin. Institutiile medicale care fac astfel de abuzuri risca sa-si piarda contractele cu casele de sanatate.


Despre autor:

Sursa: Click.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.